Sunday, November 2, 2008

[iTik, LemBu, kErbaU & Co.]

pergh~...
kamis ptg drive balik umah..sabtu ptg drive balik UTP..tp tu xbes mane actually..so nk gak cite pengalaman balik umah secara mengejut..habis² presentation, di kala stress week nih, trus jek balik umah..mmg unexpected to someone lah..tp tah ar..rase² cm lari dari tanggungjawab or lari dari masalah..btul org ckp, ade prob, tglkan je prob tu dlu alang² xleh cop-up..so, i follow the advice, tglkan prob tu..kite balik umah..walhal jumaat mlm tu ade test..sorry dr. Nordin, xdpt buat test Jumaat malam tuh..haish~..

otw balik, lps jek antar Huda kat umah, drive sorg² ke klang..singgah sebentar di R&R sungai buloh..xtau nape, aku suke singgah kat sini..walupun dari situ ke rumah aku tgl stgh jam jek agi..setelkan ape yg ptut dlu..make some phone calls..xplain what had happened..then continue the journey to home sweet home~..problem agi kat umah nih..dah r xde parking nk park keter..the whole road is full with cars..aduhai..kene park jauh agi ar nih..xpe..selambe jek..

balik² jek, kene sembur ng abg aku sbb balik xgitau awl²..xrancang sgt nk balik kan, cmtu ar jdiknye..agipon, die tgh bz wat preparation kawin die..abg aku no 2 tu lah..then, kedengaran suara mengatakan abg aku 1st tu nk merisik aweknye early next year..pergh..tu petanda xbaik bagi aku..maknenye, time aku makin hampir..tp calon still xde agi..cmner nk wat nih..risau aku memikirkan nye kkdg..tp xpe, rezki,jodoh,pertemuan sume ditangan tuhan..tp klo kite xusehe cmne ek ?? biarkan aje..xusah pikir panjang..

mlm nye, dpt invitation men futsal ng abg² aku nye geng + dak² tmpt keje die kat HTO subang..ajak aku main, tp soh gi sndri..bkn merungut, tp mls tuang minyak..hahaha..tp xpe, kasut futsal sntiasa dlm bonet, so, direct ar gi subang pas maghrib..thx to Roshan sbb igtkan aku jalan..lame seyh xmen situ..as an overall, performance aku mlm tu bese² jek..sbb dorg pon bkn fit mane pon..xkn nk pulun kot..hehehe..

esk nye, nk drive UTP..adoi..lemoh tol bunyiknye..tp nk wat cmner, tu lah hakikat die..singgah jap kat R&R Tapah..beli lah buah tangan skit tuk osmet² aku nih..tergerak hati nk beli..ritu nk beli tym balik dari Penang, xkesampaian..kali ini alhamdullilah jadik..hahaha..abes² tu jek trus gi UTP..tmpat yg amat bosan skali di Malaysia..heheheh..

so, conclusion die, dari segala kejadian yg berlaku selama 3 hari tu, aku dpt inspirasi bahwe jgn terlalu mengharap,jgn terlalu menghargai, jgn terlalu segalanye la kat org lain sbb xsume bnde tu ko akan dpt in return..mmg xde kene mgnene ng ape aku tulis nih, tp tu sume kejadian tersembunyi..xleh sume leh reveal beb..klu x, x secret ar idup nih..xhappening ar life kan..so, berhentilah aku beridiri di atas awangan..kembali berpijak kepada bumi yg nyata..persoalannya, smpai bila aku mmpu bertahan ???

6 comments:

  1. sket la je jamel .. bertahan la .. sementara bertahan tue .. cari la calon yg sesuai =]

    ReplyDelete
  2. anyway aku ingat ko post psl aku ... siap ade kerbau dkt title

    ReplyDelete
  3. haha..ko kene tipu dgn title aku..hahaha..tahan nih...mane leh xtahan..klo xtahan, lame dah...grrrr

    ReplyDelete
  4. cool sudey~
    mau carik jodoh ka??
    meh2 nk tlg carikkan~
    hik3:P

    ReplyDelete
  5. still xde jodoh?
    "trett trett" tu hape?
    ke dia laki sbenarnye?
    ngeh3,gey syial

    ReplyDelete
  6. cbe ko lihat post² aku ssblm nih..berbeza sungguh =trett trett= tuh..klo laki, aku akan gitau..sbb die bkn lelaki..die wanita yg amat luar biasa bg aku..xtau ar angpa cmna..

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...