Thursday, July 30, 2009

[rEgRet]

:: REGRET ::

Tika waktu berdetik menunjukkan hampir jam 12 malam, satu kejadian yg aku tidak inginkan telah berlaku...pada mulanya, aku amat mengantuk...mengantuk sangat sangat sbb kepala aku sakit terkena panas yg mendadak di siang harinya...aku cuba utk mententeramkan diri ini kerana aku tiada tempat untuk beradu nasib...sehinggalah aku mendapat panggilan telefon...aku memanggil panggilan itu kembali...ssesuatu tidak kena...aku tak tahu apekah die...tp naluri aku tetap ckp ade yg tidak kene...aku masih bertahan...cuba sedaya mungkin...apabila kepenatan diri ditambah kerisauan mendadak, aku telah hilang pertimbangan diri...luaran mmg aku oK...dalaman mmg berceramuk...disebabkan itu juge, satu kejadian yg mmg aku tak mahu igt dan terjadi akhirnya terjadi...aku tersentak dgn kejadian tersebut...aku yg pada awalnya amat mengantuk, terus terfikir fikir ape kah aku telah melukakan hati seseorg...apekah aku telah berbuat salah pada seseorg...adekah aku mampu memperbetulkan kesilapan aku ini...ternyata, kesilapan yg aku lakukan itu terbawak bawak sehingga di tempat kerja...jika sebelum ini, aku masih mampu membezakan masalah peribadi ku sendiri dgn kerjaya, ternyata hari ini aku gagal...bukti kegagalan aku ialah, setibanya aku die KLCC pada jam 945 pagi di depan lif, rakan sekerja aku bertanya "Why you look so tired?" aku hanya menjawab "Really??" dengan senyuman yg tak seberapa itu...aku makin tidak aman...hendak aku membuat panggilan, aku takut...hendak aku menghantar pesanan, aku takut tidak berbalas...berceramuk fikiran aku pada ketika itu...aku tidak mampu menyiapkan tugasan sebelum tengah hari itu...lalu aku nekad utk menghantar pesanan...alhamdullilah...ia berbalas...tapi aku masih rase bersalah...pada ketika petangnya, sedang aku keluar dari tandas melalu pantri office...seorg rakan kerja ku memanggil...lantas bertanya "Kenapa ko mcm bad mood jek nih??"...ade kah aku bad mood...perubahan sikap aku amat ketara pada hari ini...aku akan rasa bersalah selagi ungkapan maaf itu tidak ku dengari dari mulut nya sendiri...sesungguhnya, anda adelah anugerah yg paling hebat penah saye ade...sesungguhnya, aku amat menghargai kehadiran anda dan lebih mengutamakan anda...

"The most greatest friend ever had"
"Here, I would like to seek an apology from bottom of my heart"

p/s: fyi, ini adelah post paling ikhlas pernah aku buat...

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...