Monday, November 23, 2009

[IsniN]

:: Bual Isnin ::

Salam bicara pembuka kata ... didahulukan dengan kemaafan di hati ... bisa langkah mengatur dieratkan lagi dgn kekuatan minda ... hari Isnin didahului dgn nada yang kurang enak ... terlalu emosikah aku pada hari Isnin ?? itulah madahnya kalau selalu berhelah ... jgn dijerat dgn kata kata indah ... puitis sungguh hari ini dgn coretan coretan sastera ... itulah kehidupan ... kaya dgn unsur seni yang harus dihalusi ... sekian sudah pembuka bicara ku ...
anda kaget ?? jgn terkasima jika saya berjaya membuat ayat sebegitu rupa ...

hari Isnin didahulukan dgn perjumpaan ex-Boss dgn anak anak buahnya ... aku dilantik bersama Nina utk mengemudi majlis pada esk harinya ... org org besar bakal menghadiri majlis tersebut, segala persiapan rapi harus disedia ... ohh ... tidak ... aku masih belum bersedia ... namun, cabaran itulah yang makin ku suka ... akan ku tempuh dgn suka nya ... kepercayaan yang diberi tidak akan dipersia ... tidak ketinggalan, sebelum pulang, aku sempat berbicara dgn seorg kawan lama ... setelah sekian lama tidak berbicara, akhirnya telefon diangkat utk membuka bicara ... tidak ... hampir 40 minit di telefon utk bertanya berita ... paling menakutkan soalan perkahwinan diungkit semua ... gelak tawa di selang selikan ... ketawa besar berdekah dekah ... itulah akibat pabila dapat berbual dgn sahabat lama ... segala pengalaman dikongsi bersama ... tunjuk ajar tidak dilupa ... itulah sifat seorg pemurah ...

pulang saja aku dari kerja, terdapat pesanan di laman sembang ku ... akan ku layan seperti biasa ... mmg kerja gila ku utk bersembang di karpet sembang ... sahabat sekolah dari utara ... belajar di korea jarang berjumpa ... dapat bersembang ibarat seribu tahun tidak berjumpa ... niatnya baik utk membawa org tua nya ke sana ... murni sungguh niat anak ini ... hanya berbekal kan 3 minggu lagi, beliau akan tamat pengajianya ... tahniah aku ucap kan ... jika dulu aku menerima tawaran itu, akan ku habiskan ijazahku di sana dgn beliau ...

itulah kehidupan ... di kala aku rasa keseorangan, masih ada sahabat aku yang menanti ... tidak lupa di sini, aku ingin mengucapkan semoga cepat sembuh kepada seorg rakan yang sedang berjuang di hospital ... sekian ...

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment :)

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...