Tuesday, March 9, 2010

[aKibaT gAnJa]

:: Akibat Ganja ::

Aku tidak minta dilahirkan di dunia ini ... tidak ku minta jugak untuk berada di dalam keadaan begini ... jika ini yang sedang berlaku, aku hanya inginkan yang terbaik bagi semua yang terlibat ... aku memerlukan satu sistem yang boleh bekerja untuk aku ... aku tidak memerlukan sistem yang menakluk segala peri laku aku ... jika dunia ini adil, ia tidak akan berlaku sedemikian ... setiap kali aku balik kerja, aku rasa amat tertekan bila memikirkan ape yang berlaku di pejabat ... ape yang akan berlaku keesokkan harinya di pejabat ... aku terlalu berfikir ke ??? sistem sekarang amat tidak berfungsi utk aku sebagusnya ... aku tidak berjaya untuk bergerak seiring dengan sistem itu ... motivasi aku semakin berkurangan ... jika dulu, aku bermotivasi tinggi untuk lakukan ape sahaja aku inginkan ... sekarang, aku lebih gemar membuat perbandingan antara dulu dan sekarang ... aku tidak betul betul mempergunakan masa silam aku ... aku tidak pandai untuk menulis entri kali ini, tapi aku akan cuba menyampaikan apa yang tersirat ... kenapa aku tidak dapat menghayati setiap peri laku, setiap usaha aku, setiap kerja keras aku ... kenapa aku sukar untuk menilainya ... bahasa malaysia aku semakin teruk ... bila mula hari isnin, aku sudah membuat perancangan, dengan harapan hari jumaat aku dapat pulang ke kampung halaman ... pada ketika itulah aku melepaskan segala perasaan dendam 5 hari yang terkumpul ... pada pihak lawan lah aku menganjengkan bagi menunjukkan tanda puas ... pada gelanggang itulah aku berlari sejauh mungkin untuk menghilangkan rasa penat dan bengang ... pada penjaga gol itulah aku membuang segala sifat dendam yang terbuku ... itulah permainan futsal ... tidak dinafikan, permainan aku banyak dipengaruhi dengan apa yang terjadi pada minggu tersebut ... pelik bukan ??? mungkin anda sudah hilang arah membaca entri kali ini ... aku rasa, aku masih belum sempat menyampaikan apakah objektif utama entri ini ... sebenarnya, objektif nya adelah mudah ... anda perlu berjumpa dengan saya dan bertanya ... susah dirungkaikan dengan penulisan yang tak seberapa ini ... sekian ...

nota kaki: tajuk entri tiada kena mengena dengan entri ...

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment :)

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...