Thursday, July 22, 2010

Down Town Cheras

Salam Satu Malaysia ...

Korang semua mesti pernah terdengar istilah Up Town, Down Town, Bundle etc.. Tempat mcm nih salu nye mule beroperasi seawal jam 11 malam. Awal lagi pun ade aku rase, tapi tak feel la kalau sampai awal-awal. Actually, ade kebaikan die gak dorang bukak lambat. Mcm aku yang keje 8 pagi sampai 5 petang. Tu kalau ikut kontrak. Kalu kene extend, kekadang sampai malam. So, bile nak ade happy hour kan? Jawapan die mudah, Up Town, Down Town. Amik kunci keter, gerak sane cari barang, cuci mata, hibur hati, makan senang, balik tidur. WoW. Pakej lump sum tu. Sape nak offer cmtu lagi kan?

Nak dijadikan cerita. Semalam lepas office hour (after 5 PM), saje je trigger bdk2 office gi Downtown Cheras. Aku tak pernah sampai sana actually. So, disebabkan keinginan memuncak, ajak la sesape nak gi. Bajet skit jek nk follow, skali perghhhh TAK ramai la gak datang. Pick up sorang-sorang kat umah memasing then trus gerak ke Cheras. 2 keter gerak. Mcm nk gi kenduri kahwin la plak. Target around 1030 sampai sana, tapi as usual, delay is expected, 1130 baru sampai sana. Kui kui kui...

Jenjalan sana cuci mata jek. Tak gerak hati nak beli sangat pon. Agpon, aku just nak cari lanyard Germany & Holland. Sekali tak jmpe. Yang ade England nye jek. Ape lagi, terus sebat lah. Walupun mahal 2 hengget dari Up Town Shah Alam, sebab dh tade dah stock lagi, aku angkat jek. Sbb nak buat collection. Jalan-jalan mcm exercise gak lah kat situ. Dah penat, cari port makan, terus "mengketedarah".

Aktiviti melepak sambil makan la paling aku suke actually. Banyak cerita leh open time nih. Masing-masing kepala mcm bagus jek kan. Ha ha ha. So, mmg gile-gile gak lah. Kekadang, cam tak caya lak budak-budak nih budak office aku ke? Ha ha ha. So, dalam kol 1:45 camtu gerak balik umah memasing. Btw, thank you to kawan-kawan.. Faidzal, Hanif, Firza, Nina, Nono, Ainna & Hawa.

Malam nih Up Town Danau Kota jom ??? hehehehe ...

6 comments:

  1. middle town pon ada tau
    kt uitm seri iskandar
    hee :D

    ReplyDelete
  2. Kie-yu: ko biar betul..aku belajar kat UTP tak pernah pon dengar bende tu...:D

    ReplyDelete
  3. sinichi: tu la pasal..aku pn nk tau kat ne ... hehehe lol

    ReplyDelete
  4. jom2 danau kota plak.ko meh amik aku jamel.selipar aku nak xjumpa lagi nih

    ReplyDelete
  5. anonymous: aku cm kenal sape kasi komen nih ... damn la ... next week gegeh ... sedas agi ...

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...