Sunday, July 18, 2010

Erti Hidup

Salam Satu Malaysia ...

slow Sunday huh ?? hujan dari tengah hari sampai ke petang ... so, malam sejuk skit ... skarang di Kampung Baru ... semua housemate aku tiada di rumah ... tinggal keseorangan di sini ... erm ... erm ... tadi, Lukas ade sms & PM aku bertanyakan sesuatu ... ha ha ha ... Lukas is always Lukas ... dalam busy busy die pon, sempat jek nak tanye pasal aku ... ha ha ha ha ... x semua kenal ng Lukas ??? rakan dari UTP ... rakan online gamers ... cakap la game ape main kat UTP semua aku main, kalah ng die ... FYP aku, endorsement utk final report aku yang kene buat kat Penang pon die yang temankan aku ke sana ... ha ha ha ... aktiviti minggu nih mcm banyak habiskan dengan rakan-rakan ... haish ... tapi, kekadang tu, kita leh bezakan mana rakan mana sahabat ... definition aku senang ... since aku kat skolah di Sungai Petani lagi, aku dh define kan erti sahabat dan rakan dalam hidup aku ...
  1. Rakan - seseorang yang akan berada dengan kita di kala senang. Jangan lah expect lebih jika berada di kala kesusahan.
  2. Sahabat - seseorang yang akan berada dengan kita di kala senang dan susah.
Tujuan aku tulis post nih bkan ade ape-ape pon ... aku just dapat feeling something yang akan berlaku ... ha ha ha ... alang-alang weather pn cm sejuk jek nih ... why not, kita kasi keluar amik mood ... otherwise, kalau keluar time panas, temperature hati pon dh panas, ramai lak nanti kene maki hamun ... hah ahah haha ...

lagipun, aku teringat cerita Gila Bola tadi kat Astro Ria ... aku teringat si Luncai lakonan Apek ... fyi, Luncai nick mirc aku kat utp dlu ... ade satu statement or dialog Opie Zamie pasal persahabatan ... dalam cerita tu, Damak yang terpengaruh dgn populariti, duit dan wanita lupakan persahabatan die dengan luncai dan rakan-rakan ... Opie ade gitau ape erti persahabatan ... apa nilai die ... standard mana erti persahabatan Lisa dan Luncai ... ha ha ha ...

dari situ la, aku tergerak nak cerita pasal isu nih ... isu common ... tapi aku rasa penting ... ha ha ha ... well ... human being is always unpredictable ... very flexible and not rigid ... so, adapt to it ... why bother ??? bye ...

4 comments:

  1. hang sahabat lah kot ... kalau tak, xkan ada dedicated post utk hang ... xtau la aku kat hang cmna plak kan ... :P

    ReplyDelete
  2. kdg2.. rakan akan tikam belakang rakan die.. so beware!!

    ReplyDelete
  3. din: agreed !!! aku pernah kena ... so, be aware and be prepared ... seryesly ... *sedih*

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...