Saturday, July 24, 2010

Futsal Nite Fever

Salam Satu Malaysia ...

Anda ingat entri ini? Kali ini, lanjutan daripada entri ini. Memang menjadi kelaziman dan minat yang mendalam terhadap sukan 5 sebelah ini. Ia nampak bodoh kerana 10 orang ingin mengejar 2 impian. Impian pertama mengejar satu benda bulat yang tidak ada perasaan. Impian kedua untuk memastikan benda bulat itu melepasi garisan di antara 2 tiang. Pelik nya sukan ini. Tapi ramai yang menyukainya kerana ia BEST. He he he.

Nak dijadikan cerita, berbekalkan keazaman yang tinggi juga, aku gi sana tak naik Janda Hitam (Black Widow) a.k.a Persona aku. Lama tak bawak kereta manual. So, aku naik si pintar Kancil lama aku. Lama dah tak naik keter tu. Dulu, keter tu la yang bawak aku sampai ke Penang, Sungai Petani dan merata lagi. Kereta tu gak lah yang bagi FYP (final year project) aku dapat A. Banyak jasa kereta tu. Start je engine kereta, masuk gear, perghhh .... lama x bawak manual. Serius lama xbawak manual. Tengah aku duk bawak kereta tu, tiba-tiba jek ... xde ape-ape berlaku. Cam biasa jek. *off topic*

Sampai jek kat tempat futsal, lepak-lepak ng budak budak (Ungku, Shahrul, Haliff, Zaed, Faris, Mazlan). Dah besar rupanya dorang semua nih. So, game pon start lah around 12:30 kot. Main punya main sampai tak hengat dunia. Pancet mmg tak hengat lah. Main dekat 2 jam kot. Ke sejam setengah tah smalam. Mmg, dah takleh blah. Kaki pon, asik kene balun ng oppenent jek. Tersalah 'landing' pon ade. Tapi, quite fun lah sebab lama x main. Dan untuk menjawab soalan semalam, kasut apakah yang aku gunakan, for sure smalam gune Mercurial Ungu. Stokin baru. Main side. Ohh. Ohh. Ohh. I love play on the left.

Lagi satu, game nih dapat kasi aku hilang stress and enjoy the moments. Seriously, aku rasa "high" kalau main futsal. Bukan futsal jek bola padang pon. Maybe sebab buat apa yang kita minat sangat kot. The worst thing about this game is, BALIK LAMBAT. Aku tak kisah sangat balik lambat weekend BUT kalau ade function or event or something nk kene buat esok pagi, risau tak dapat meet the expectation for tomorrow. Balik sure paling awal kol 3 pagi (kalu tak lepak lepas game). But, I've enjoyed my life last night.

p/s:
jap agi nak gerak Downtown kot. Nak extend survey barang klassik kat sana lak. Pagi tadi dh usha abes kat Am Corp Mall ng abg. Din. Kali ni siri lanjutan la plak. Hi hi hi. Btw, ritu jumpa kat UpTown Shah Alam, RM 1 lama from various singnature of Malaysia Gabenors cost about RM200++ to RM400 ++. Cool seyh.

4 comments:

  1. ZE: hebat ke ??? x kot ... keh keh keh ...

    ReplyDelete
  2. jamel memang hebat.. baik di gelanggang futsal mau pun PES

    ReplyDelete
  3. Din: ayat pancing tuuu ... mau sepam kah ??? hehehehe

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...