Sunday, August 15, 2010

Jalan Raya Malaysia Terbaik !!!

Salam Satu Malaysia ...

Lame gak aku tak update blog nih. Tapi hari ini rase terpanggil nak update blog nih atas satu sebab utama. Untuk pengetahuan pembaca, company aku keje, during bulan puasa, dorg bagi staff balik pukul 4 petang. Macam satu berita baik bagi aku. Aku rase, itu memang good news. Tapi, dah 2 kali aku balik sharp pukul 4 petang, sampai rumah ingat dalam pukul 5, tapi takpat jek sampai around time tu. So, kat sini aku nk share skit experience aku balik petang Jumaat dari Kuala Lumput ke Klang.

Sharp pukul 4 aku gerak dari office. Amik LRT sampai Kampung Baru untuk amik barang kat rumah sewa. Then, terus lah gerak ke Klang. Aku tak sure nk ikut Jalan Tun Razak then turun Jalan Duta (untuk masuk NKVE) or masuk Jalan Kuching (untuk masuk Federal). End up, aku pilih ikut Jalan Tunku Abdul Rahman masuk Jalan Tun Dr. Ismail then masuk Jalan Kuching untuk tembus ke Federal Highway.

Ternyata silap pemilihan jalan aku. Atuyai. Aku stuck kat Jalan Tunku Abdul Rahman je nak dekat setengah jam. Then kat Jalan Kuching tu memang aku fed-up gile. Seriusly. Kat situ je aku stuck dekat 45 minit. Just utk beberapa kilometer. Tak pernah aku rase slow gile cmtu. Motor kiri kanan celah sane celah sini. Around 5:30 baru dapat masuk Federal Highway. Ok skit sebab time tu laju, sampai lah ke Mid Valley. Tibe-tibe plak, BAMMMMMMMMM. Tak jadi ape-ape sebab tertekan volume radio tinggi gile time tu.

Dengar HotFM, cakap Federal jammed start dari Kota Darul Ehsan meaning dari before exit masuk NPE. So, aku decide masuk NPE. Another changes of plan. NPE jalan lancar skit sampailah ke Sunway. Kat sini dh start jammed. Kat simpang Kewajipan nak masuk KESAS pon jammed. 20 minit aku kat area simpang nak masuk KESAS tu. Dapat masuk KESAS around 6:20 petang. Singgah PETRONAS kat KESAS semayang semua siap then sambung jalan.

Kat KESAS tu jalan tak laju sangat tapi lancar. Itu yang penting. Bergerak. Bergerak. Bergerak. Nak masuk area taman rumah aku, aku decide nak exit kat Bandar Puteri sebab aku tau exit Klang-Banting tu sure jammed gile. So, aku exit Bandar Puteri but then, situ super slow without any specific reasons. Akhirnya sampai gak rumah jam 7:10 malam. Pengalaman ngeri betul time bulan puasa nih. Sabar je lah.

p/s: teringat plak time gi Kedah ritu. takde jammed pon. aman je bawak keter. :p

3 comments:

  1. hahahaha~
    rakyat mlysia smua kaya2 lah~
    smua nk g keja naek keta sorang2..maunye xjem~

    ReplyDelete
  2. nabiel: hahaha..kaya dan selfish lebih tepat kot :P ... no harm :D

    anis: kesian jek ?? :(

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...