Thursday, September 2, 2010

Tiada Tajuk

Salam Satu Malaysia ...

Aku baru je habis kemaskan diri selepas balik dari futsal. Kali ini amat puas sebab dapat merealisasikan cara permainan sendiri. Ayat nak dewa. Ha ha ha. Dapat gak keluarkan peluh secara bersukan daripada terperuk kat office mati kesejukan. So, tadi kat office awal-awal pagi aku dh settlekan half keje aku sbb half lagi aku target nak buat dalam nak dekat-dekat balik. Aku nih suke on off on off time keje. Kejap-kejap nanti hilang lah aku dari workstation. Merayap entah ke mana-mana. Usha luar dari tingkat 44. Style kot.

Around 10:30 cmtu, officemate aku a.k.a opponent futsal aku tadi, mintak tolong buat logo (bukan logo sangat pon). Ala-ala macam tulisan la. Aku tak tau lately, kalau bosan dlu aku salu je PM org kat gTalk, YM, FB etc. Tapi, lately aku cm malas tp tade lah malas sangat. Ntahlah, kekadang rasa tawar hati pon ada. Rasa insecure pon ade. Macam-macam la rasa lepas satu-satu penjelasan, perkataan, pendapat dan lain-lain lagi yang telah diutarakan. So, aku ON la photoshop aku. Aku suke jek mebelek-belek photoshop nih. Aku bukan nye reti sangat, saje main tekan-tekan. So, dalam masa 2 jam, hasil aku seperti gambar di atas.

Nak dekat balik jek around 4:10 cmtu, aku baru nk start buat another half of my work. Tiba-tiba handset lak bunyik. Aku bajet, itu sure boss aku kat Dayabumi call la tu. Takpun, org PPMSB or PGB yang call. Sekali no tidak dikenali. Aku cm biasa, org tak kenal aku jawab dengan penuh berhemah.

Aku: Halluuuu
Pemanggil: Assalamuaalaikum

Aku: W'alaikumsalam (terkantoi di situ)

Pemanggil: Kenal kah sapa nih ??

Aku: Rasa cm kenal. OoOooo, mak @#$*&% kah?

Pemanggil: Yaaa. Terima kasih banyak-banyak naa.
Aku: Mekasih pasai pa? Sapa ada rumah sana tu?


== tak perlu la korg tau apa isi kandungan perbualan ==
== terkantoi di office secara tiba-tiba tertukar slang utara ==
== tu diaaaa, style tak leh nk control ==

persoalan aku, apa kena mengena ng entri aku kali nih ?? aku sndri pon tak tau. Yang aku tau, lepas je conversation tu, ex-boss aku datang workstation aku hantar kad raya. Die siap cakap, beza wish raya kat sms ng dapat kan, kalau dapat kad, kite boleh tulis nama, so, value of appreciation tu lagi tinggi. Somehow aku rasa tu amat betul. Sebab tu la aku since last year rajin antar kad raya just nak tunjukkan appreciation aku kat orang yg dapat kad. Tak kisah la, itu niat aku, urusan aku. Yang penting lepas tu, balik keje je terus singgah nasik bonggol. Kisah nasik bonggol nih, nanti-nanti la aku cerita.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment :)

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...