Monday, February 28, 2011

Jangan Baca Kalau Lemah Semangat

Salam Satu Malaysia ...

Mungkin ramai mengenali Usman Awang, A Samad Said dan ramai lagi tokoh sasterawan negara. Mungkin juga ramai mengenali penulis novel terkenal tanah air seperti Aina Emir, Pak Latip dan ramai lagi. Tapi, anda mungkin tidak berpeluang mengenali penulis novel atau cerpen terbaru. Anda tidak mengenali beliau mungkin kerana bakatnya belum berjaya ditonjolkan lagi sebelum ini.

Dengan kesempatan yang saya ada di sini, saya ingin mempromosikan seorang penulis novel dan cerpen yang mula menapak di dalam industri penulisan. Memperkenalkan Mohd Firza Azra atau nama pena Facebook beliau Piz Za. Anda boleh click for more info untuk membaca hasil nukilan pertama beliau.

Hasil Pertama Beliau pada 28 Februari 2011 Jam 1155 pagi:

"Jangan Baca Kalau Lemah Semangat"

Azan maghrib sayup2 kedengaran dari rumah baru ini.(baru ker?walaupun nmpak baru dan agak gah dari luar, namun keadaan dalam rumah boleh dikira agak using bagiku.mungkin sebab dh lama owner x tinggal sini kot.pikirku untuk menyedapkan hati). Aku terus bergegas ke tandas utk berwuduk. Tetiba bulu roma tengkukku meremang. Ah sebab terkena air paip yang sejuk ni.gusar hatiku. Aku terus mengambil wuduk ala kadar.xmau aku dok lama2 dlm tandas berlatar belakangkan cahaya lampu 60watt.

Jusoh pun blum sampai2 lagi.lama benar dia dan mail golok pegi pekan utk beli ape-ape yang patut utk kehidupan kami mlm pertama dirumah baru. Aku terpaksa ditinggalkan seorangan dirumah ni dek angkara Honda EX5 DBA 2882 tetiba bocor bila dh sampai dkt rumah baru ni tghari td.mungkin kene paku/cermin yg berselerakan di halaman rumah.

Tanganku lantas mencapai 3310.nokia kesayangan ku yg dihadiahkan oleh Nadia taun lepas.klu org nk tukar dengan blackberry pun aku sanggup xjual.hehe tetiba teringat dekat Nadia.patut ke aku call nadia skrg and sembang ngn dia bg memecahkan kesunyian keseorangan dirumah ni.alamak, crdt aku ngm2 jer utk hantar 1 msg.tu pun simpan utk masa2 kecemasan. Krrr alamak perut au dh berbunyi. Rase2 inilah masa terbaek (kecemasan) utk menggunakan msg yg tinggal.terpaksa la aku lupakan nadia dan sms jusoh utk tapau kan mee goring.

Bersambung lagi….

Secara peribadi, inilah kali pertama saya membaca hasil penulisan beliau. Dengan itu, mungkin ini kali terakhir saya akan membaca penulisan sebegini. Apa-apa pon tahniah atas usaha untuk menerbitkan novel bertajuk.

"Jangan Baca Kalau Lemah Semangat"

p/s: Gurau-gurau malam hari. Esok jumpa lagi. Peace (' ')v

2 comments:

  1. bila baca balik cerpen pizza tu, ade gak la nilai entertainment di situ..bole la suro die siapkan, nanti, n ko bole la postkan.. ;)

    ReplyDelete
  2. itulah pasal..alang2 xde idea..copy paste org nye idea pon cun gak..hahahaha

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...