Saturday, November 29, 2008

[FYP oRaL pRez]

:: Saturday :: 1630 :: 29 Nov 2008 ::

makin dekat nk tggalkan UTP..tp aku plan aku tuk nex couple of weeks ?? months ?? years ?? ... basically, aku xde ape² specific plan lagi..hahaha..follow the flow je kut..kui kui kui...ramai gile dh balik dari UTP...pergh..sadis sungguh..car park pon dh x mcm bese..dlu pnuh amat..skang kosong amat..pilih je nk parking mane..whaddee..sunyi ke ?? tak kut ..sbb dak² FYP ade lagi kat sini...most of us from January 2004 intake.. so, nih mayB last time duk skali ar.. waaaa.. appreciate ur life here dude..

just now, aku PM shahrani aka MatShah si punkoq besarq..ex-skulmate..planning nk ajak die gi dinner dgn ex-ex skulmate yg lain..tp, sedeh gile die reply, "aku nk balik dh nih" ... berlatarbelakangkan lagu dlm playlist winamp yg ade 5 lagu jek..keep on repeating..David Cook - Always Be My Baby ... Jason Mraz - Bella Lunna ... Eagle - Hotel California ... Coldplay - God Put A Smile Upon Your Face ... Lifehouse - You and Me ... waaa..sume lagu² rock yg slow² amat...aku rasekan kali terakhir aku jmpe ex ex skulmate aku adelah dlm bebrapa mgu yg lps..pergh..pas nih sure ssh nk jmpe..

tapi xpe..next time bleh jumpa lagi kan..hahahahaha...so, ape lagi yg tggal kat UTP nih ??? actually, aku tgh tgu final presentation..bile tuh ??? nih yg nk update.. btw, wish me all da best for the final presentation in UTP ...

Event :: Final Year Project Oral Presentation
Date :: 1 December 2008
Time :: 1150 - 1230
Venue :: 22-02-17
Supervisor :: AP Dr. Nordin Saad
Internal Examiner :: Ir Idris Ismail
External Examiner :: Mr. Ali Azizan Maamor

Friday, November 28, 2008

[tHe eNd]

== aDioS ==
Final week tuk exam week..pergh..ramai gile student UTP balik rumah utk semester break..tp berbeda plak dgn bdk² final semester nih..gile ramai dh nk balik..ramai gak masih di UTP utk habeiskan FYP masing²...tuk dak EE, ade oral presentation nex week..GoodLuck to all..bile abes jek zaman UTP, maka, kene lah mule mencari kerja atau menjadi penganggur berjaya..sejauh mane kejayaan menjadi penganggur tu ?? u decide..5 years..5 tahun..utk dak² engineering..4.5 years..4.5 tahun..utk dak² IT/IS..kejap gile rase..tau tau arini ramai dah xde dah kat utp..xlupe gak dak² yg nex sem tgl satu semester je agi..korg jd super senior lak ar kat UTP..hahaha..so, what to do ??
... wishing u all the best ...
... good luck ...
... have fun ...
... Good Bye ...

Tuesday, November 25, 2008

[LapArQ]

= Lawak ke ?? =
Two hunters are out in the woods when one of them collapses. He doesn't seem to be breathing and his eyes are glazed. The other man pulls out his cell phone and calls emergency services. He gasps to the operator: "My friend is dead! What can I do?" The operator in a calm, soothing voice replies: "Take it easy. I can help. First, let's make sure he's dead." There is a silence, then a shot is heard.
Back on the phone, the hunter says, "OK, now what?"

..sebenarnye aku tgh lapar gile nih..
..lapar lapar lapar..
..nk karbohidrat..
..lapar kelaparan melapar lapar terlapar..
..antara hasil² terbaik aku seperti di bawah..
..kih kih kih..


...dAh kEnyaNg lEpas BreaKfasT td..
..koL 7 dH gRk breAkfasT..
..bLeh Lak luPe tUtuP lampu kEter SmaLam..
..tErPakSe pInjAm kEtEr ManDo..
..KenYanG dAh..
..mAkaN siK mAk kAsiH sAyAng..
..mAkaN sAtu jEk..
..x Cam oRg tU mkN 2 sEdaS..
..kiH kiH kiH..
..bLurrP~..

[bOsaN]

..aku amat bosan..
..call² x angkat²..
..lagi bosan..
..ape kene tah nih..
..siyes siyes..

Monday, November 24, 2008

[UTP & Friends]

24 Nov 2008 .. Isnin .. Jam 1424 ..

tadi pukul 1200 tgh hari, maka abeslah exam aku utk final paper, final semester..layakkah aku di gelar graduan Electrical & Electronic Engineering..?? sama² kite fikirkan.. mmg agak syahdu & sedeh td..utk warga EE04 td, aku bkn tidak mahu bergambar bersama, cuma aku xnk die jd itu aktiviti pengambaran terakhir kite..sbb tu aku berlalu pergi tanpa sebarang bicara..

selepas berhempas pulas selama 5 tahun di UTP, aku puas kerana dpt selesaikan perjuangan ini..walupun, aku join EE selepas foundation, aku dpt rasekan aku mmpu nikmati semua 5 tahun bersama warga EE04..akan racist jika dikatakan sebegitu kan..tp, itulah hakikat nye..tidak terlupa, rakan² picisan, rakan² #ttp..rakan² dari batch lain mahupun sume warga UTP..kini, aku akan kembali busy utk final presentation & clearance aku..berlatarbelakangkan lagu Maksim - Still Water, aku agak terharu & sedeh gak actually..


Warga Asal EE04 - Sem Jan'05 nih tym amik gmbar nih...
Warga PICISAN 2007/2008

ketegangan malam semalam gak aku masih rasai..tidak tahu di mana silapnya, seolah² org itu telah terasa hati..walupun niat aku hanya utk membantu..tapi aku harap ianya sudah reda..terima kasih kerana ucapan² anda di pagi hari btul² menyemarakkan semangat..ucapan demi ucapan..ungkapan demi ungkapan..aku hargai segala detik itu..itulah detik antara aku & rakan² yg tak mampu aku lupakan sepanjang di UTP..aktiviti bahan membahan, kutuk mengutuk, maki memaki..sume tu satu pengalaman indah aku di UTP..moga anda, anda², kamu, kamu² berjaya dlm bidang kamu ceburi..I really appreciate the presence of you & all of my friends too..

Sunday, November 23, 2008

[17 hOurS]

23 November 2007...Ahad Jam 1618..

roughly, ade lah dlm 16 jam 40 minit utk aku tempuhi paper terakhir dlm pengajian Electrical & Electronic Engineering peringkat Ijazah..gile skema..rase sedeyh pon ade suke pon ade..suke nye sbb pengajian 5 tahun aku bakal berakhir..sedeyhnye, aku takut wishing list aku xdpt dicapai..so far, aku rase kire² ade lagi 5 wish lagi yg aku nk buat b4 grad..sedeh gak bile nnt dh xdpt jumpe kawan²...satu batch mahupub batch yg lain..di saat korg merindui aku tu, contact² laaa...hope our relationship won't end after i'm graduating..

Saturday, November 22, 2008

[gAmeS vs eXam wEek]

G.A.M.E.S
ape tu ?? menurut wikipedia.com games diertikan sebagai ....Games are generally distinct from work , which is usually carried out for remuneration , and from art , which is more concerned with the expression of ideas... tp itu dari segi formality nye..skang nih di UTP, minggu exam, sume bz stdy, tp ade segelintir golongan yg tegar bermain game di kala exam week nih..aku tidak terkecuali..satu satu game pendonlod² tegar relasekan kat DC++.. wuu~..dem gile..antar game² famous tuk skang nih, MotoGP2, Football Manager 2009 & FIFA Manager 2009..
MotoGP2
MotoGP2, game nih siap leh main LAN lagi..kumpul org reramai kat #motogp2 kat dlm mirc, trus bukak game baru..dorg nih kategori perempit² tegar..antar yg otai² & perempit² tegar...Luncai Conspirassi, L0wk3y Stoner, Penunggan Hantu, Med Biaggi, Dr Clone, Walcott, Roy Tiger, Gadis Litar, Zaki Power Gile dan bnyk lagi..terlalu bnyk utk dinyatak kan di sini..tp siyesly, game nih mmg masyuk gile..menguji kesabaran..adrenalin darah amat tgi time main game..sbb nye ?? game nih hendak seorang juara..
Football Manager 2009
Football Manager 2009 aka FM09, antara game yg paling ditunggu² oleh peminat bola sepak serantau..berbekalkan database yg amat mantap, it's worth to spend some time to play this game..ade 3D match (bru up skit jek) ...salunye mase diambil tuk main game nih amat bnyk..menurut kajian/research kpd seorang gamer tegar, die spend 2 hari utk abeskan half season FM09..walupun die ade paper keesokkan harinye..aku nk men smpai match 2 pon amik mase 3 hari..aku snggup spend 24 jam utk setup pc supaya leh main FM09 nih..pc tukun, nk wat cmne..
FIFA Manager 2009
FIFA Manager 2009.. ape beze ng FM09 ?? xde beza sgt, pengeluar die berbeza kut..nih keluaran EASports..interface mmg superb gile..graphic mmg mantap..ade 3D match (dari dulu ade)..mmg style gile..tp database kurang skit..utk klimaks cepat, game nih is better laa compare to FM09..agipon, aku prefer game nih sbb aku mmg peminat setia FIFA Manager..hehehehe..

[uPdaTe mEraPu]

Sabtu, 22 Nov - 0037

hi all~..lame gile x upder blog nih..isk isk isk..update skit sini okEh..!!

sabtu mgu lepas, ade ~eeBowl~ kat JJ Ipoh..sape mng xyah ckp ar..sure dh tau nye..pasti & sah grup aku mng..nk wat camne..team power sgt..keh keh keh..bkn team power, anchor die kuat sgt..anchor ?? sape tu ?? korg pon tau kot sape die..xyah lah msk bakul angkat sndri..nk lebih lanjut cite psl bowling tu, gi ar blog Kinah or blog Aishah...

bZ gile ng xm dis couple of weeks..demm..last exam kot for bachelor..wuu~..this week xm Corporate Ethics (CE) ari Rabu lps..requires a lot of writing..3 hours non-stop writing..cramp tgn kaki sume..uish..tp dpt semangat gile wat exam nih, pukol 3.20 AM Rabu 5 hours b4 exam, dpt msg
"Gud luck esok nye paper..Goreng2 je pun.."
..terharu pon ade..keciwa pon ade..igt goreng pisang ke..keh keh keh..tape².. thx nway for the wish..

pastu, ari yg same ptg tu, ape lagi, rest ar..then, the next day, smbung study utk the very last paper, Industrial Automation Control System (IACS) under Dr. Nordin (sV aku tu)...smngat nk stdy tu dh ade..tp ari jmaat trus ilang smgt tuh..tatau nape..dh ilang, ape lagi, kene carik smule la..nk carik cmne?? makan lah ape lagi..so, jmaat malam, (kire smlam ar) gi KFC batu gajah..nikmat gile ayam..tp xabes pon mkan..wuuu~...

tp, yg sedeh nye kat sini, nih mayB last week aku kat IRC..dgn tu aku nk upload gmbar nih..isk isk isk..gmbar nih diambil tym lepak² ng aishah kat IRC..tym nk plan gi bowling tu..wuu~..

Gambar edit (nk tunjuk gak walupun x chantek)

Friday, November 14, 2008

[n0 iDea]

14 Nov 2008 Jam 0639

tgh tgu basuh baju..mesin basuh bukan aku..pergh..smlam xm OM..maknenye itu paper ke 2 aku tuk sem nih..tgl 2 paper lagi..alhamdullilah syukur..satu satu paper abes..siyesly xde idea nk tulis ape nih..hahaha..updet skit je ar..last 2 days, UTP digemparkan dgn ketiadaan Internet & Gtalk..dlu xde YM, aku dh redha dh ng ketiadaan YM tu..lepas ketiadaan Gtalk tu, sume aku buat serba xkena..walupun gtalk je pon, tp die amat penting bg aku..aku pon xtau nape..mungkin jari jemari nih suke menaip..xpon mate ini suke membaca status pelik² rakan²..ketiadaan internet lagi menyukarkan..sehinnga setiap penjuru proxy yg aku tau nk access internet pon xleh masuk..percaya atau tidak, segala post b4 nih, aku xgne pon direct connection to network..nih adelah post 1st ke 2nd (xsure) yg aku gne direct connection tuk buat posting..so far, mgu exam nih bnyk tertekan..aku x terkecuali..ramai gak yg dh start demam..tapi xpe..itu normal kot..kat luar panas terik..masuk² exam hall, sejuk xigt..kluar exam hall, hujan plak..cuaca memainkan peranan..nk gi IRC siang² pon takut sebenarnye..huhu..sudah lah..nk membasuh..pada yg ade paper arini or esk, Good Luck utk anda..



Thursday, November 13, 2008

[fRiendsHip is pRiceLess]

p/s: Post nih agk emosi + weird..jgn bace klu xnk bace..

13 November 2008 Jam 0912

semalam paper E-Machines II..
overall, aku nye care jwb aku rase below par lagi..
tym aku nk jwb tu, aku seperti ade buat salah kat sorg tu..
mmg aku xtnjk secara fizikal aku bengang + emo ng die..
tp aku buat dgn care yg aku sorg jek tahu..aku tak tahu nape..
tp tym aku buat tu b4 gi amik exam, aku xrase ape² sgt..
once balik dari xm hall tu, aku pk² ape salah aku previously smpai aku xleh nk perform tym exam tu, aku rase one of the factor ialah aku ade buat salah kat org & aku xsempat nk mntak maaf kat die..buat salah nih, xsemestinya die btul² igt aku besalah, tp aku rase aku yg besalah..
that is the humble of me..

next is Operations Management paper..
which mean for today..
dari smalam, aku try to reach org yg aku rase aku ade buat salah ng die..
but keep on failing failing & failing..
aku ade terbace buku kat lebri psl Stress Relief..
org stress die ade tendency nk makan bnyak & salu terjage tym tdo malam..
yeah..
smlam aku tido amat x nyenyak..
aku terjage bnyk kali di awl² pagi..
aku try tuk reach die (call) tuk explain or mntak maaf..
weird weird..
tp, keep on failing failing & failing..
sbb tu gak, aku nk study tuk OM cm ape tah..
ape aku nk study, mcm xleh masuk..
ade satu tembok besar, yg menghalang aku utk ilmu tu smpai ke minda aku..
aku try lagi pagi nih..
but keep on failing failing & failing..
keadaaan skang amat tertekan skit..
stress skit..
tegang skit..
tp aku je rase cmtu..
nih kelemahan aku..

kpd org yg memahami, pls pls pls, i beg ur help..
hopefully it ends b4 i take OM exam this afternoon at 2.30 PM..
otherwise, haish~...

Thank You..U save my OM..Really Appreciate it.. :)
1345 Hours - 13 November 2008
settle

Wednesday, November 12, 2008

[haPpineSs]

= Each Day Is A Gift =

The 92-year-old, petite, well-poised and proud lady, who is fully dressed each morning by eight o'clock, with her hair fashionably coifed and makeup perfectly applied, even though she is legally blind, moved to a nursing home today.Her husband of 70 years recently passed away, making the move necessary.

After many hours of waiting patiently in the lobby of the nursing home, she smiled sweetly when told her room was ready.

As she maneuvered her walker to the elevator, I provided a visual description of her tiny room, including the eyelet sheets that had been hung on her window. "I love it," she stated with the enthusiasm of an eight-year-old having just been presented with a new puppy.

"Mrs. Jones, you haven't seen the room .... just wait."

"That doesn't have anything to do with it," she replied. "Happiness is something you decide on ahead of time. Whether I like my room or not doesn't depend on how the furniture is arranged, it's how I arrange my mind. I already decided to love it. It's a decision I make every morning when I wake up. I have a choice; I can spend the day in bed recounting the difficulty I have with the parts of my body that no longer work, or get out of bed and be thankful for the ones that do. Each day is a gift, and as long as my eyes open I'll focus on the new day and all the happy memories I've stored away, just for this time in my life."

She went on to explain, "Old age is like a bank account, you withdraw from what you've put in. So, my advice to you would be to deposit a lot of happiness in the bank account of memories Thank you for your part in filling my Memory bank. I am still depositing."

= 5 Simple Rules to Be Happy =

  • Free your heart from hatred.
  • Free your mind from worries.
  • Live simply.
  • Give more.
  • Expect less.
mY tHoughtS:
  1. Expect less from others..jgn terlalu berharap..
  2. Give what u want to give..jgn ungkit² nnt..
  3. Just be urself..
  4. Don't serabut,semak samun, belukar sume..
  5. Control emotion..
  6. Hide ur stress & shows ur happiness..
  7. Friends are always there to help, listen etc..
  8. Patience..
  9. Acceptance..

Monday, November 10, 2008

[FinaL ExaM]

-Exam Exam Exam-

Maka bermulalah exam week UTP pada 10 November 2008..merupakan exam terakhir aku sebelum aku menamatkan pengajian peringkat ijazah dlm bidang Electrical & Electronics Engineering..insyaAllah..bila exam bermula, maka, makin singkat lah masa aku utk dihabiskan bersama² teman², rakan² & sahabat..

kekadang tu, aku fikir² sejenak, ape yg akan aku buat lepas² grad jek nanti ?? aku btul² mahukan pekerjaan di dalam PETRONAS..tp apa kan daya, aku hanya mampu menunggu..ade yg cadangkan aku supaya mendaftarkan diri di Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) utk jadi guru sementara jika diperlukan utk sementara waktu ..sementara menunggu placement dari PETRONAS itupun kalo ada..1st tym aku dgr, mmg agak kelakar bunyi die..tp bile aku balik bilik, fikirkan semule, ade kebenaran di situ..

tp itu sume keje lepas exam nanti..utk exam kali nih, aku amik 5 subjek sem nih..4 subjek ade paper final..so, jadual paper aku:

  1. Electrcal Machines II :: 12 Nov :: 1430-1730 :: Main Hall
  2. Operations Management :: 13 Nov :: 1430-1730 :: Main Hall
  3. Corporate Ethics :: 19 Nov :: 0900-1200 :: Main Hall
  4. Industrial Automation & Control System :: 24 Nov :: 0900-1200 :: Multi Purpose Hall
ouh tidak !! kali nih, exam aku tiada di Chancellor Hall..maknenye, last skali aku msk CH time utp talent search..aduhai..aku actually, sedeyh sebenarnye nk dkt exam nih..bkn ape..aku tatau nnt ape akan jadi mase depan..cmner aku nk berhadapan dgn situasi tu..rakan² , kawan² & sahabat sudah pasti jarang berjumpe nnt..hurm~..tp life must goes on..

dgn kesempatan ini jugak, aku nk wish Good Luck to all .. rakan², kawan² & sahabat..selamat berjuang di meja exam..hopefully, lepas² exam pon, still bleh contact..lame duk di UTP..rase sedeyh gile..touching..haish~..hurm~

Sunday, November 9, 2008

[i wAs taGged by EdWin]

since..Edwin dah tagged aku, meh sini nk wat gak cm ne Aishah buat..hehehe..nih aku ikhlas mengaku jujur pada diri aku nih, sume statement nih, lahir dari hati aku yg ikhlas..amik mode jap..

...7 items psL diri aKu...
  1. Seorang yg suke menghargai & dihargai..once aku appreciate bende tu, mmg aku jage btul² temasuk friendship, bende² fizikal etc..
  2. suke bersukan kot..anytime, anywhere..kekemasan persekitaran aspek penting..
  3. x suke kene tipu & di tipu (same maksud) ..tp suke si penipu tuh (kkadang)..once aku tau aku ditipu, aku mmg akan 'BANNED' org tu ..
  4. aku xsuke org tido atas katil pd waktu malam sbb aku xleh tdo kecuali atas katil sndri kot..tp Ezora dh tido dh..ampeh tol Ezora..
  5. caring kot..aku mmg caring..siyesly aku caring..klo korg rase aku kurang caring ng korg, maknenye, korg lom capai tahap tuk dpt ke caringan aku tu..
  6. pendiam, bnyk ckp..contra kan..tp ikut environment..adapt to situation..tp salu ssh nk adapt..
  7. Ade seorang rakan yg most of the time aku anggap die sahabat aku..rakan dlm senang..sahabat dlm susah sng..tatau ar die anggap aku ape..tp, die lah org yg paling best antara kawan² yg aku ada..dlm bnyk² kawan yg aku ada, die lah org yg pelik bagi aku..die ade x-factor tu..sume bnde, aku akan gitau die dlu..thx u very much..aku suke cite ng die sbb die pelik kot..tp siyes die antara mmber² aku pling best..
...7 items psL Edwin...
  1. Pemalu, cool, respectful..mmg best ade ciri nih..but be fair will do..hahaha..ke u control lebih Edwin..so Edwin sorg yg CONTROL..
  2. Satu² nya chinesse yg x pnh pinjam esemen, homework, project aku..xmcm Zhia Howe, Wei Zhu & Joel..hahaha..
  3. Ade 'awek' yg sentiasa support die..Jealous aku sbb booth EDX sebelah die..booth die cantik..booth aku hampeh..
  4. suke bwak bag..then, bag die msti jtuh smpai ke ######...smbil bawak btol air yg besar..cool but no so macho lorr..
  5. makhluk yg paling senang nk ajak gi BBQ EE04 early of semester dlu..thx man..
  6. senang tag along..die very friendly..
  7. bajet the hottest guy in UTP..that sux..
p/s:
siyesly, tu sume ikhlas dari aku..nih antara post aku yg paling ikhlas aku pnh buat..gile ar..

Saturday, November 8, 2008

[28 hOurS ??]

hurm~...
seharian aku xupdet blog nih..rase rindu lak di hati nih..ceh..poyos lobos sial..aku terhilang, menghilangkan diri atau sengaja melarikan diri ?? wu wu wu..soklan² setelah ketiadaan aku selama hampir 28 jam tiada di UTP..

"ko gi mane nih weyh ?? lame xnmpk"
"dgn smart² nih ko gi mane ??"
"ko buat pe smlam ??"


disini biar aku merungkai segala persoalan tersebut..ketiadaan aku selama 28 jam tiada kene mengene ng korg kot..wat pe nk cite lelebih..sombong x kalo aku jwb cmtu ?? hahaha.. lps test IACS smlm, aku trus kuar..(aku org 1st kuar test)..bkn aku terrer..tp aku dh blur plus aku xnk ketinggalan bas..ketinggalan bas ?? sah lah aku pulang ke kampung halaman..actually, b4 gi test, dorg dah tau kot..siap tnye agi,

"sape antar ang kat dpn ??"

..aku assume die nk gi antarq tp cm dh terlmbat..abis² test, trus gerak ke gopeng..sape hantar sape tuh xyah ar citer..tu dh out of scope..

smpai² kL, aku benti kat tol duta jek..parents aku dh tgu kat situ dah..nk wat cmne kan..aku nih kan pemalas, nk kene berjemput bagai..xde xde..dh mlm, bas dh xde nk ke klang..tu sbb aku soh parent aku amik..bajet asalnye, trus ke rumah..tau tau abg aku yg drive tym tu..baru aku tau, sbb kteorg dh janji nk gi carik satu address nih..parents aku duk blkang, aku ng abg aku sure ar duk dpn kan..aduyai..tu kot 2nd time aku rase ayah aku berehat dari memandu..hahaha..pusing² cari address nih akhirnya jumpa..aku xreti klo nk carik sndri..drive kat klang pon mengagau..sbb pe aku nk carik tmpat tu ek ?? biarlah..out of scope..

the next day, aku drive dari klang-damansara..almost 1.5 hours..demmit..slow ke ?? oh tidak tidak..sbb ade construction kat tgh² bandar berhampiran umah Heman & Haziq..aku ikut jln blkng nk kluar tol bukit raja..demm jauh bangat plus amat sopan pemandu die..sabar jek..balik² dari damansara, trus gi bli tiket ke ipoh..sbb jammed kat klang, aku bli kat Shah Alam..dpt lak bas Perak Roadways..whaddee..selambe jek..

ptg² tu naik lah bas dari Shah Alam..xtau lak die nk ke Kelana Jaya dlu..dammiett..nk wat camner, terpakse ar gi..on the way ke Kelana Jaya tu yg best nih..ade sekor mat rempit mencilok sesuke hati cm die sorg jek bayar road tax..cm die sorg jek ade lesen moto..cm die sorg je naik moto..cm die sorg jek pakai helmet..cm die sorg je mat rempit..sedang² enak mencilok tu, die pecut ke depan..driver bas dh stat emo..mau x emo..cilok dpn bas..dpn skit jek..jammed..ttbe jammed..pehal kan ??..upenye, mat rempit tu jtuh sbb langgar sisi keter waja..dh ar jatuh kat tgh jalan..xde org tolong angkat lak tu..kene maki lagi dgn driver waja..yg peliknye..gaye die jtuh tu, cm ade lah gaye² cm ending citer 'Budak Kelantan'...tp slack die x mati jek..

nk dijadikan cite, dlm bas tu gak...ade awek sorg nih..duk sorg tuh..nk gi ipoh..pkai baby-T jek..jeans ketat kat area ######..selambe jek tdo kan..duk dpn aku belah kiri..tdo mmg masyuk beb dlm bas..tp klo dh tdo smpai menampakkan seluar dalam..sape lagi yg masyuk kalo bukan aku..warne pink panther kot..hahaha..tp aku bkn cmtu beb..dlm hati aku berkata:

"murah sungguh seluar dalam dorg nih..price tag pon ade agi tuh"
"mane lah org xrogol org..klo cmnih, bg binatang pon die nak"


smpai² gopeng..tgu lah org menjemput..kan aku ckp td, aku nih pemalas..wuu~..so, kat sini,

thx lah kpd sspe yg tau ke mana aku gi, kpd yg snggup melayan kemalasan aku nih, kpd yg menghantar, menjemput, mengucap & meng meng meng agi ar

..thank you very much..balik dari gopeng, aku di drop dpn Ameeth..dgn pakai slack, berkasut & t-shirt layan bola ng the Picis..whaddee..dan..nih penting nih..itulah

1st time aku gi mapley x order ape²

...sbb nye ?? adelaaaaaa....

Friday, November 7, 2008

[FriDay m0rNinG]

pagi jumaat yg indah..walla~..baru je abis breakfast..tapau di v3..breakfast is important deh..hurm..jumaat arini amat merisaukan aku..aku pon xtau nape..ade test petang kang..aduyai..cuak pon ade..tp ade gak yg lebeh cuak, cuak presentation ar tuh..tp bukan aku..cool gile..respect²..so what's up??tah ar..pasnih igt nk stdy skit..prepare tuk ptg..after test nk grk kL semule..last week dh balik, dis week balik agi, next week ?? no comments..

di keindahan pagi jumaat nih, terselit satu realiti kehidupan tentang manusia yg pentingkan org lain dari diri sendiri..hahaha..org pnh ckp, better klo kite satisfy diri kite dlu before org lein..tp aku rase lain..aku suke puaskan org lain dlu sbb itu yg bleh memberi kepuasan kpd aku..pelik gak kekadang..die akan lebih puas & bernilai jike efforts ko tu dihargai..wa wa wa..tp masing² ade pendapat masing²..di pagi jumaat nih gak, sure ramai berpusu² gi keje, balik awal di ptg nye..stended jumaat..gmbar sekadar hiasan..hehehe

di awl pagi jumaat area pukol 12-2 pagi td, ade jek org pm gtalk aku psl coursework e-mach..mmg ade ketidakpuasan hati di situ..sbb markah yg die beri tu, bleh dipertikaikan dgn mudah..aku memahami situasi itu, tp, mcm mane nk buat??hurm..jumpe lah lecturer jap agi..hehehe..klo ckp aku totally x riso psl markah tu, tipu sgt tu..aku risau gak..tp, aku yakin, klo xde rezki kat markah tu, mayB tym final nnt ke..tym bebila lah nnt ade lah die nye recovery..tu pndapat aku..tp kite masih punya hak tuk mempertikaikan bende tu..sinc generator wake up call dh berbunyik, kne stop skit lah..klo sng post lagi next time..

to all yg ade test,presentation etc. wish u all GoodLuck~

Thursday, November 6, 2008

[mAaf tErBuka]

a very long day..
so, str8 to the point..disebabkan beberapa post aku lately, yg agk² menyinggung perasaan sesetengah pihak,
terutama post² terkini,
aku dgn ini,
ingin memohon seribu kemaafan kepada pihak² yg terlibat..
ulang suara kpd pihak² yg terlibat..
ampun maaf dipinta seribu kemaafan dicipta..

[mAin pEtaNg]

post jap b4 men ptg..rini gi lebri..duk kat 'carrel'..salu aku duk kat meja ng wanita² bajet ayu + saharudin skali..kali nih duk 'carrel' sorg²..reason?? sbb aku memerlukan pemahaman kukuh b4 aku amik test..dh paham, so, nnt bleh trnsfer ke meja bersama wanita² bajet ayu..hahaha..jgn igt aku lari, sesungguhnya, tanpa wanita² bajet ayu tu, bnyk bende aku xpham..huhu..sekian, post b4 main petang..

Wednesday, November 5, 2008

[bUdaK kELanTan]

it is very unexpected plan to watch movie during study week..whadde tgh² study aka chatting kat IRC, "jom budak kelantan"..jom je..hahaha..kumpul org skit (3 org jek pon)..trus gi JJ Ipoh..where else to go selain JJ..haish~..smpai² belik tiket 7.30 PM..selambe jek..gi makan dlu kat food court, mayang, setel sume msk panggung..dh ar cite tu bukak lmbat, ade lak geng² Kelantan kat blkng nih bikin panas jek..siap bukak mp3 dikir barat agi..whadde cmtuh..tp, kite kan demokrasi, abai kan walupun dlm hati dh bahang..

"BUDAK KELANTAN"..boleh tahan cite die..realiti die mmg masyuk..mmg style..kire mmg seswai kalo nk gi tgk..aku suke part kerealitian die tu..care die eloborate cite, mmg through realiti..tp..aku xsuke gak cite nih..bahse die timur sgt..nk wat cmne, tajuk pon budak kelantan kan..hehehe..leteh aku nk bace subtilte, bile bace subtitle, tertnggal lak gmbar nnt..adoiyai..tp layan kan aje..yg pling sayor bgi aku dlm cite nih kan, ending die..ending die xbrape style ar..xmsyuk..amat plain ending die..tu jek kot bg aku..korg gi tgk then comment..

abes² movie, gi snuker..caye x caye, nazmi ng riyas kaki snuker gak upenye..igt ajak memain jek td kat irc ng nazmi..xigtkan pon dorg dh tau nk gi sane..hehehe..ape lagi, lauk ar jadi nye..hahaha..demmit..abes² snuker jek, gi tesco..aku mmg nk beli barang pon, tp dorg nk tnggal kan 'sesuatu' di tesco..pepaham jek ar ek..

[sTudy weEk]

..sTudy week..
..we..
..sHould..
..g0..
..LOW..
..SLOW..
..STEADY..
..&..
..PERFECT..
..weAk already..


-GooD LucK to All-

p/s: jgn igt lucah mcm Aishah :P

Tuesday, November 4, 2008

[keLaParaN tp xNak mKan ??]

4/11 Selasa Jam 0151..

mata amat mengantuk sgt²..tp makin cube utk dilelapkan, namun xlelap² gak..perut makin berkeroncong..mayB sbb tu aku xleh nk tido..tah lah..salu kalo lapar akan aku makan dlu..tp kali nih, aku tau aku lapar tp aku tgu..dgn menolak invitaion Huda & Co. ke mapley lps IRC, aku tolak gak invitation Ryas & Co. ke mapley sharp kol 12 mlm td..reason ?? xde specific reason..oH terlupe di situ..reason di situ, adelah aku dh mcm "terjanji" (x sure seswai ke word tu) akan kuar supper or mapleyseran ar dgn temujanji yg bajet² cm dh diatur dari awal..kalo kuar dgn Huda & Co. or Ryas & Co. sah² aku xkuar dah agi pastu..

tp, ternyata, judgement aku amat meleset..ternyata aku mmg tidak belajar dari kesilapan..ternyata aku begitu enteng dlm ilmu membuat temujanji..kalao lah aku bleh predict what would happen next, mayB bnde² xjdi..kekadang tu, cerita² Huda ade gak terbayang di kala aku memikirkan tiap² inci dari pelbagai sudut bende² cmnih..kkdg, terase kecik hati sgt bile bende² nih terjadi..mungkin tidak disengajakan oleh sesetengah pihak, terlupe, tidak ketahuan, bla bla bla..hanya memberi jwpn yg amat 'cliche'..

tp, itu hak mereka, itu hak anda, itu hak individu, itu hak masing²..emosi ke aku di awl² pagi nih ?? tidak sama sekali, aku seakan lali, seakan kebal utk menerima semua hakikat itu..seperti telah terbiasa diperlakukan sebegitu..dihargai bile diperlukan, ditolak bile xdiperlukan..itu ayat paling simple kot tuk menggambarkan situasi..tah lah..dari aku pnt² pikirkan bende² remeh cmtu, yg pasti² tidak memberi faedah pada diri aku sendiri, baik aku teruskan sahaja perjuangan ini..

tp seriesly, aku mmg tgh LAPAR..ape salahnye inform berbekalkan msg 5 sen maxis ke maxis..15 sen maxis ke celcom utk maximum (aku tau maxis ke lain sbb aku maxis user..contoh tu terbaik aku rase)..xde kredit, mungkin mungkin..taper² hak individu..so, guess what ?? esk yg pasti, akan muncul, cuma kita xpasti akan berada di situ, jika kita masih di sini, persoalan tuk esk, Sarapan Di Mana ??

Monday, November 3, 2008

[tEst ResuLts]

1656 Isnin 3/11 ...

"tahniah..menang agi.."

tu jek mampu aku ungkapkan sebab aku tidak mng dlm perbalahan test E-Mach II.. aku tidak totally loss tp as an overall aku kalah..anyhow, thx god for helping me...if u remember my previous post on [aPpReciAte] .. sure u all knw how desperate am I to win the battle..but it's oK !! rezeki memasing..ade cite skit jek kat tgh² post tuh..hehehe..

so, dgn kekalahan tu, aku rase amat 'DOWN' tp still bleh accept agi kekalahan tu sebab kalah dgn bdk² yg adelaaaaa..mayB tu kelebihan die tuk jd cmtu..xpon tu mmg makanan die utk jwb test tuh kan..in addition, lately aku cm kecik hati skit kot..sbb tu xdpt beat die..relevan ke isu tu..aku bleh bagi 1001 alasan..tp the fact is "AZMIL anda KALAH"..STOP about E-Mach..

move on to Corporate Ethics test result..hahaha..unpredictable,unbelieveable etc..xsangka gorengan aku bleh tahan gak power..walupun markah tak tinggi mane, tp as engineering student, aku bangga dgn markah tu..hihu..so, study week pon dh start..komen bnyk xgne klo xstdy..nk gi irc lmbat dpt mood..tp aku percaya, mood tu akan dtg perlahan lahan..orait..see u guys later in another post..

[sTudY wEek]

sTudy wEek sTudy wEek..
finally the last study week ever in UTP is started..
W0W..
my last study week huh??

mari sTudY..
good Luck to those who having final exam..

friends, special friends, enemies goOd lUcK to u guYs..
mari jAdi nErds..
seMoga beRjumPa laGi di IRC..
2nd floor dpn taNdas wAniTa..
adios~



p/s: style sungguh study week aku kali nih !!

Sunday, November 2, 2008

[haRi² eMosi]

Jam 2150..Ahad..

seharian aku struggle buat report Soft Cover & Technical Report utk FYP..actually dari semalam..pelan² kayuh, lelame siap gak..berkat kesabaran, sokongan diri sendiri, keinginan tuk lebeh dari org lain, keegoan seorg lelaki berjaya membuatkan aku tabah menghadapi cabaran utk membuat report² tuh..alhamdullilah..tp hari nih, x semeriah hari² sebelumnya..kenapa??siyesly aku pon xsure..dari pagi tadi, ntah nape ttbe aku suke sgt emo²..sian kat org² berhampiran yg terkena tempias² emosi disitu..tp tu lah yg aku pelik..bile aku fikir²kan semule, mmg pelik perangai aku lately...stress ke ?? lonely ke ?? ape ke ??..hanya diri ini je yg tahu..

dgn itu, di kesempatan nih, aku nk mntak maaf gak kat org² yg terkene tempias emosi² di siang hari td..kpd Fared, xpsl² kan ko kene main ng aku smpai ko yg emo..sorry dude..kpd Nik Farhana, aku pm² ko, then ko rply siang td, aku saje jek xnk rply semule..sorry sorry..kpd Aju, elok² ko ajak aku men bdmnton, ttbe ko lak jd mangsa emosi aku..sorry sorry..aku memohon ampun maaf kepada semua termasuk lah makhluk² lain yg aku PM dari pagi td..sahaja PM tuk menghiburkan hati lara..dgn ketiadaan YM, mmg mangsa² aku dari gtalk list aku jek..so, kpd sesiapa yg rase aku tidak PM tuh, mayB aku mmg btul² tgh emo dgn kalian/kamu/awak/ko/etc...

pagi berganti petang, petang berganti malam..itulah rona rona kehidupan..petang berfutsal di parking V4..mmg style..sbb lame xmen..dpt lah mengekeng Jebon sebnyk 2 kali..terharu aku disitu..dgn kemasukan Jimmy + Kiwi dlm permainan tu, menjdkan keaadan makin tidak terkawal..btul ke??aku xsure..penat berfutsal, perut berbunyi..pekena nasik lemak mmg berahi..selepas selesai semuanya, pergi lah ke tmn maju tuk binding report..alhamdulllilah, berjaya..COMPLETED..hanya Wong jek yg PM mengucapkan kate tahniah..trimas taukeh Wong..hehehe

=trett trett=..tertanye² kah anda gerangan si dia ni ?? siyesly, aku pon xtau ape status terkini.. maklumat lmbt smpai..xleh nk wat ape lah kan..hehehehe..tgu je lah kemunculan post =trett trett=..adios..~

[iTik, LemBu, kErbaU & Co.]

pergh~...
kamis ptg drive balik umah..sabtu ptg drive balik UTP..tp tu xbes mane actually..so nk gak cite pengalaman balik umah secara mengejut..habis² presentation, di kala stress week nih, trus jek balik umah..mmg unexpected to someone lah..tp tah ar..rase² cm lari dari tanggungjawab or lari dari masalah..btul org ckp, ade prob, tglkan je prob tu dlu alang² xleh cop-up..so, i follow the advice, tglkan prob tu..kite balik umah..walhal jumaat mlm tu ade test..sorry dr. Nordin, xdpt buat test Jumaat malam tuh..haish~..

otw balik, lps jek antar Huda kat umah, drive sorg² ke klang..singgah sebentar di R&R sungai buloh..xtau nape, aku suke singgah kat sini..walupun dari situ ke rumah aku tgl stgh jam jek agi..setelkan ape yg ptut dlu..make some phone calls..xplain what had happened..then continue the journey to home sweet home~..problem agi kat umah nih..dah r xde parking nk park keter..the whole road is full with cars..aduhai..kene park jauh agi ar nih..xpe..selambe jek..

balik² jek, kene sembur ng abg aku sbb balik xgitau awl²..xrancang sgt nk balik kan, cmtu ar jdiknye..agipon, die tgh bz wat preparation kawin die..abg aku no 2 tu lah..then, kedengaran suara mengatakan abg aku 1st tu nk merisik aweknye early next year..pergh..tu petanda xbaik bagi aku..maknenye, time aku makin hampir..tp calon still xde agi..cmner nk wat nih..risau aku memikirkan nye kkdg..tp xpe, rezki,jodoh,pertemuan sume ditangan tuhan..tp klo kite xusehe cmne ek ?? biarkan aje..xusah pikir panjang..

mlm nye, dpt invitation men futsal ng abg² aku nye geng + dak² tmpt keje die kat HTO subang..ajak aku main, tp soh gi sndri..bkn merungut, tp mls tuang minyak..hahaha..tp xpe, kasut futsal sntiasa dlm bonet, so, direct ar gi subang pas maghrib..thx to Roshan sbb igtkan aku jalan..lame seyh xmen situ..as an overall, performance aku mlm tu bese² jek..sbb dorg pon bkn fit mane pon..xkn nk pulun kot..hehehe..

esk nye, nk drive UTP..adoi..lemoh tol bunyiknye..tp nk wat cmner, tu lah hakikat die..singgah jap kat R&R Tapah..beli lah buah tangan skit tuk osmet² aku nih..tergerak hati nk beli..ritu nk beli tym balik dari Penang, xkesampaian..kali ini alhamdullilah jadik..hahaha..abes² tu jek trus gi UTP..tmpat yg amat bosan skali di Malaysia..heheheh..

so, conclusion die, dari segala kejadian yg berlaku selama 3 hari tu, aku dpt inspirasi bahwe jgn terlalu mengharap,jgn terlalu menghargai, jgn terlalu segalanye la kat org lain sbb xsume bnde tu ko akan dpt in return..mmg xde kene mgnene ng ape aku tulis nih, tp tu sume kejadian tersembunyi..xleh sume leh reveal beb..klu x, x secret ar idup nih..xhappening ar life kan..so, berhentilah aku beridiri di atas awangan..kembali berpijak kepada bumi yg nyata..persoalannya, smpai bila aku mmpu bertahan ???

Saturday, November 1, 2008

[ee Dean's List aWarD]

hI.. hahaha..lame gell xupdet..sejak EE Dean's List award ritu agi..nih nk updet skit..hahah..mostly, sume dh bace kat kat blog waty ng ecah..huhu..sian aku lmbat..hehehe..tp xpe..komitmen yg mmbatasi kemampuan aku tuk updet..nih nk cite skit..sem lps ade lah sem ke 5 aku dpt Dean's List..xde ar bnyk sgt..tp lepas ar target tuk dpt half Dean's dari total sem aku bajar kat utp..hohoho..i'm proud to get dean's...hahaha..penat usehe tuh..nways..many more dpt dean's kot..dak July jgn cite ar..baru balik intern sure 4 flat..ampeh tol..

nk dijadikan cite psl event nih..aku org 1st amik cert tu..bangge sial..dpt jd benchmark (bak kate huda)..hahah..awl² tu, gugup kot..ye ar xtau flow event cmne..klu silap, mau xmalu..maklumlah, abg bujang final sem kan skang..hehehe..tapi xpe..dh abes dah pon event tu..walla~..nice one ar..nih nk tnjk skit pic, tmsk pic aku besama sorg wanita nih..ex-skulmate jek pon..sorri alip~..no hurt feeling okeh..wuu..sorri gak kat =trett trett= klo terbace post nih..heheh...


Bersame KN si ex-skulmateEE Jan'04 Dean's List Jan'08 Recipients

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...