Monday, August 31, 2009

[BeSt]

:: BEST ::

uRghh..it's a long weekend this week..hectic ke ?? hmmm...let me describe the weekend in 3 different parts which are FUTSAL, LEISURE & YAMCHA !!!

Part 1: Futsal
lame sudah aku tak berfutsal dgn bdk bdk nih..since when ?? ade la dlm 4 mgu sepengiraan aku la..sbb aku minat btol smpai satu tahap aku membelakangkan minat aku nih, aku nekad this week aku organize 2 game futsal...Jumaat malam sabtu, another 1.5 hours game...the game was superb..i mean dpt main dgn bdk bdk nih, mmg superb..player jemputan malam tu ialah Ong Hee Siang...he he he ...Sabtu malam ahad, another 1.5 hours game...player jemputan malam tu ialah Robo (UTP friend)..come along from Melaka to KLIA due to work commitment..left out the KLIA things to Lukas...die mmg siot...dtg men futsal tnggalkan Lukas sorg sorg keje...damn u Robo...outcome of the events ?? superb..tak terkata best..amat penat..enjoy gile...btw, player malam tu antaranya ialah Arsharil (Arshavin), Arjen Halif (Alip), Safee Sali (Mazlan), Park Ji Rul (Arol), Van Der Bob (Bob), Steven Faris (Adikcik), Michael Robo (Pekro) & Amir Yahya (aku la) .. ha ha ha .. yg tertinggal sorri Ok !!

Part 2: Leisure
Futsal tu sume di malam hari..ape lak aku buat siang hari ?? tido tido tido ... lame gile tak bgn lambat di kala weekend...so, this weekend selepas penat berfutsal, mmg best + nikmat gile tdo siang ...pergh...enjoy gile..dpt tgk tv bnyk cerita...bnyk gile drama + program tv lain yg diulang (astro kan)...dpt gi bazar, tgk tv, makan buke kat umah...amat leisure & motivated...ha ha ha...paling best aku rase tym nih, dpt tgk tv laa...lame gile tak rase cmnmih...rase cmne ?? rase dpt duk umah tak kuar umah weekend, duk dlm umah tgk tv dari pg smpai ke petang...

Part 3: Yamcha
WoW~~!!rentetan aktiviti futsal tu, Ahad malam Isnin, kteorg lepak kat mapley feveret la...tgk bola..lame gile tak rase cmtu...dpt tgk EPL kat mapley mmg masyuk gile...berbekalkan kopi tarik 2 cawan + sekotak wingston merah ... mmg style gile lepak kat situ borak borak...masyuk beb...lewat malam skit, dpt lah lepak kat Uptown Seksyen 24...mmg cuci mata la duk situ...yg tak best nye, penat nk bejalan..tp mmg masyuk...masing masing masuk air...ayat "Jangan Tido" mmg takleh nk terungkai lagi dah...ha ha ha...
Overall ??? Weekend kali nih BEST !!!!!!
Nota kaki:
Gambar tu tade kaitan kan ?? mmg pun ... ape kene ngene gambar tu ?? nnt aku cite nex post !!!

Saturday, August 29, 2009

[aUuWww]

:: Sharing Session #1 ::

Posting aku kali nih agak kasar skit ... so, pls be reminded kalo nk trus bace ... no offense & pls be open minded a bit with others opinions ... posting die simple ... aku just nk tanye 3 soalan jek ...

"Kenapa WANITA lebih mudah mesra dengan LELAKI LEMBUT ??"

"Kenapa LELAKI LEMBUT sering dilabel GAY ??"

"Jika LELAKI LEMBUT dilabel GAY, kenapa WANITA mudah mesra dengannya ??"

= s e k i a n =

Thursday, August 27, 2009

[RamaDhan V1]

:: Ramadhan Part 1 ::

Dikesempatan Ramadhan ini, terase teringin lak nk buat posting yg ala ala tazkirah skit ... fyi, cerita di bawah ini, aku amik dari email yg di fwd fwd kat office ... moga dpt memberi iktibar & pengajaran ... sekian ... selamat beramal~~

Didalam perut manusia terdapat 3 rakan karib yang selalu berkerjasama dalam melakukan kerja harian , mereka ialah Enzim, Asid, dan Bakteria. Manakala didalam paru-paru pula, Alveoli merupakan komuniti terbesar yang bertugas membuang karbon dioksida dan membekal oksijen. Mari kita belajar sesuatu dari kisah kehidupan mereka sepanjang bulan Ramadhan.

Hari itu, kira-kira jam 5 pagi, si Asid tiba-tiba tersedar dari tidurnya apabila melihat sesuatu turun laju dari atas. Dia terkejut melihat nasi bercampur ayam goreng yang tiba-tiba masuk kebiliknya sebelum waktu subuh . Apabila ada makanan, maka bermakna mereka diarahkan berkerja oleh tuannya yang bernama manusia.

Lalu si Asid menjerit mengejutkan dua rakan karibnya. " Oiii Enzim, Bakteria…..bangun, bangun!. Enzim dan Bakteria terpinga-pinga. " Apahal ni Asid, pukul berapa ni?, tanya Enzim pada Asid. " Pukul 5 pagi, tuan kita ni tiba-tiba je hari ni suruh kita berkerja", jawab si Asid bersungguh-sungguh.

" Alamakkk, apahal pulak tuan kita ni, selalunya shift keja kita mula kita 8 pagi, hari ni pulak kerja awal, mimpi apa bos kita malam tadi, leceh betullah",Bakteria menyampuk dan mengeluh.

Dalam keadaan terpaksa mereka bertiga melakukan tugasan masing-masing. Bertugas dalam keadaan tergesa-gesa dan jarang dilakukan pada waktu begini. Enzim dan Asid masih merungut-rungut.

Menjelang jam 2 petang, mereka semakin hairan apabila tuannya tidak menyuruhnya berkerja. " Eh, kenapa tak ada makanan masuk ye, tadi jam 10 pagi tak ada jugak, tuan kita ni tak ada duit ke?, keluh si Asid.

Tiga jam kemudian, si Asid mengeluh lagi, " Wah, lama betul kita rehat hari ni, air kosong pun tak masuk, jom kita relak dan menyanyi! Mereka bertiga pun menyanyi dan menari. Masing-masing mengutuk antara satu sama lain kerana suara sumbang mereka. Lagu yang tiada irama dan tiada melodi. Kriookk, kreekk, krukkk. Kata si Enzim, " Kita mana tau lagu lain, dari kecik lagu ni je yang kita tahu!

Jam sudah menunjukkan hampir 7.30 malam. Tiba-tiba Asid menjerit kuat. " Tolongggg, tolongggg….. " Apahal kau ni Asid!, sergah Enzim.

" Kau tak nampak ke tu, bermacam-macam makanan dan air masuk dalam bilik kita ni. Tadi kita seronok tak ada kerja. Kalau banyak macam ni, 6 jam pun tak abis kita kerja malam ni, bos kita dah tidur tapi kita masih berkerja", kata Si Asid dengan muka berkerut. Bakteria kaget dan terdiam.

" Ya lah, ada macam-macam makanan ni, selalunya nasi je, tapi ni ada mee, rojak, karipap. Eh, cendol pun ada", keluh si Enzim.

" Betullah, air pun ada dua tiga warna ni, mandi lencunlah kita. Bahaya ooo, ini air pewarna. Malam ni kita kena overtimelah", sampuk Bakteria. Dia terus merungut dan mengomel, dia terus bersyarah, " Tapi tak pa, bos kita paksa kita kerja lebih masa, nanti aku pulas usus dia, aku keluarkan gas, nanti kita tenguklah, bos kita akan lama mencangkung dalam tandas, lembiklah dia lepas tu, silap-silap waktu maghrib pun abis

Esoknya, kira-kira pada waktu yang sama, Si Asid menjerit lagi, " Bangun-bangun! Kita kerja awal lagi hari ini". Bakteria tersedar dan berkata," Ooooo…kau orang lupa ke, semalam kita kerja awal, hari ni pun kerja awal, maknanya dah masuk bulan puasalah, bulan Ramadhan". Asid dan Enzim angguk tanda setuju.

" Aku nak SMS kawan kita yang lain, nak tanya khabar mereka", kata Asid. Mereka bertiga terus berkerja pada pagi itu sambil merungut-rungut kerana tidak biasa berkerja pada waktu begitu .Dan seperti Ramadhan yang lepas, biasanya mereka mengambil masa seminggu untuk menyesuaikan diri dengan rutin baru ini.

Tiba-tiba Asid bersuara, " Kawan kita yang bosnya selalu pergi masjid tu dah jawab SMS. Dia kata dia dah biasa kerja awal pagi ni. Paling tidak sekali dalam seminggu. Dan dia kata, waktu bosnya berbuka puasa, tak banyak makanan, biasa saja dan tak perlu buat overtime. Tak macam kita, bilik kita macam tong sampah. Aku kesian juga kat kawan kita kat bawah tu, Si Usus Besar, padat bilik dia. Bau bilik dia jangan cakaplah.... . ".

" Untung ye kawan kita tu, dia dah tak terkejut kerja pada awal pagi. Dia dah lama dapat rehat, seminggu sekali pulak tu. Kita ni berkerja 335 hari tanpa henti , siang malam, 30 hari je dapat rehat. Itu pun rehat waktu siang. Bila bos kita berbuka, teruk kita dibuatnya, bukan dia saja tersandar, kita pun tersandar lebih masa kerja. Lepas tarawih kang ada moreh, kita keja lagi", kata si Enzim.

" Hahahaha….gelak si Bakteria. " Nasib kita lah, sabor je dalam sebulan ni.... nanti bila bulan syawal, bersedialah kita, bukan overtime lagi dah, tapi dah tak ada time untuk kita rehat, macam-macam masuk dalam bilik kita ini, dah nasib kita!!

" Abih camno, tak dapek den nak nolong eh, tapi harap-harap bos kita dapat dengar keluhan kita ni, lepas Ramadhan ni dia beri kita rehat sikit, kalau tak dapat seminggu sekali, sebulan sekali pun ok dah", kata si Asid dengan muka serius dan masam. Asid ini memang sifatnya masam.

" Yolah botul tu, bos kita ingat kito ni mesin ko, mesin pun ado maso rehat eh", sampuk Bakteria.

" Aku ada idea, kita pesan kawan kita tu, suruh bos dia ajak bos kita supaya rajin-rajin dengar ceramah agama dan sembahyang berjemaah kat surau tu. Ni tak, bos kita asyik sembahyang kat rumah je. Nanti bila dah dengar ceramah agama, harap-harap dia ubah sikap. Paling tidak dia belajar-belajar puasa sunat, kita dapat rehat", Si Enzim memberi cadangan.

" Betul tu! balas Bakteria. "Kau nak tahu tak, semalam aku lepaskan geram kat bos kita sebab dia lambakkan macam-macam dalam bilik kita. Masa dia sujud, aku keluarkan gas, lalu keluar balik cendul hijau kat hidung dia, padan muka kelahap sangat!".

" Hahahaha…., mereka bertiga gelak berderai-derai.

Tiba-tiba rakan mereka di bilik paru-paru bersuara, iaitu Si Alveoli. " Oii…apa yang kau orang seronok sangat ni?

" Saja, kita orang gelakkan bos kita ni. Kau pulak apakhabar? Bilik kau orang okey tak sepanjang puasa ni?, tanya Enzim pada Alveoli.

" Alahhh, kau buat-buat tanya pulak, siang hari je bilik kita orang ni tak berasap. Nanti lepas buka puasa, kita orang lemaslah balik. Macam inilah gamaknya, dah berpuluh tahun macam ni", komen si Alveoli

"Aku pun hairan juga, bos kita ni boleh pulak tak berasap selama 12 jam pada bulan Ramadhan ini, tapi pada bulan lain, dua tiga jam sekali bilik kita orang mesti penuh dengan asap ", si Alveoli terus mengeluh.

" Kita kena pesan kat kawan kita kat bilik paling atas tu, Si Otak supaya suruh bos kita berhenti menganaiya kau orang. Suruh kuatkan semangat bos kita ni", balas si Bakteria.

" Setahu aku, Si Otak dah naik malas dah, bos kita ni selalu kata dia dah lama tahu akan keburukan telan asap ni, dulu bos kita penah taubat sedut asap ni, tapi taubat cili padi", jawab si Alveoli..

" Kami semua dalam bilik ni dah makin tak larat dengan asap ni dan ada kawan kita orang dah tak larat nak kerja ambik oksijen dah, dia keluarkan lendir .Itu yang banyak kahak ,bos kita semput dan nafas pendik. Agaknya bos kita nak jadikan bilik paru-paru ni jadi simpanan toksik dan jadi kanser macam kawan bos kita tu yang mati baru-baru ni", mereka terdiam mendengar cerita si Alveoli.

" Yer ke, nanti bilik kau kena kanser, bila kita orang pun boleh kena jugak", sampuk Si Asid.

Dalam mereka berbual-bual, Si Telinga juga menyampuk, " Aku dah biasa dengar dalam iklan, tentang keburukan asap ni".

Si Mata yang diam dari tadi berkata," Betul tu, aku pulak dah biasa membaca, malah sekarang ni, kat kotak rokok pun aku lihat bermacam-macam gambar ngeri akibat telan asap ni, tapi bos kita buat dek je. Dan kau orang nak tahu tak, hari tu mata aku ni tengok lama perempuan seksi tau, naik juling aku dibuatnya. Nama je puasa bos kita ni, aku tak diajaknya puasa sekali!

" Aku pun ada dengar dalam Radio, menyuruh orang yang berjaya kurang merokok dalam bulan puasa ini, supaya kurangkan rokok pada bulan lain, kalau dapat terus berhenti lagi baik, tapi cuping aku dah tebal", kata si Telinga sambil tersengeh.

" Ya Allah, aku pun ada tenguk, ada orang kat Masjid tu, sebelum dia sembahyang dia sempat lagi berasap tu", kata Si Mata mnyindir.

" Betul tu, ada hidung orang lain yang sensitif dengan bau asap ni dan menganggu solat dia orang, nanti buat pahala dan buat dosa serentak", jawab Si Hidung yang dari tadi asyik menghidu.

Tiba-tiba Si Mulut berkata, " Aku malas nak komenlah, bos kita ni jarang benar berzikir dan baca Al Quran dalam bulan puasa ni. Dia suruh aku bercakap pasal kerja dan masalah harian dia saja. Pada bulan lain, lagilah liat lidah aku ini untuk berzikir. Yang paling aku tak suka, aku maki hamun orang, macam tak ada beza dengan bulan tak puasa".

Dengan penuh bersemangat Si Alveoli menyeru, " Jom kita buat deklarasi dan memorandum moga tuan kita akan berubah laku lepas puasa ni tahun ini, nanti kita semua akan lebih sihat dan selamat, bos lagilah selamat. Dia panjang umur, kita semua akan bertambah usia, bos mati, kita semua akan mati serentak tau!

Enzim bersuara. " Nanti dulu, jangan lupa ajak si Hati, dia yang paling penting, tanpa dia, tak berkesan saranan kita nanti. " Betul tu, tapi aku tengok si Hati pun dok muram saja, dia pernah beritahu aku yang dia pun sedih dengan bos kita. Badan si Hati makin kotor dan tidak sihat. Dia cuma diberi makanan berzat saja, tapi tak diberi secukupnya makanan hati".

"Okey lah, nanti kita bincang dengan Hati, kita tanya pendapat dia. Rosak si Hati, kita semua akan rosak ", kata si Asid.


Wednesday, August 26, 2009

[mOviNg]

:: MOVING ::

Hectic days lately ... @ 2 PM, I went to Dayabumi to have a meeting @ 230 PM ... but, before that I've to meet my Boss at the same building @ 2 PM ... oK! ... 245 PM only I managed to meet him ... after having some discussion for presentation package which need to be presented next week, before I left, he said;

Boss: Now you have a lot of works to do right? (with a smile)
Me: Yes sir !!

out of anywhere, I added,

Me: This only for 2 years maximum right boss?
Boss: (he blurred initially) You'll be going to Kerteh right?
Me: (OMG !! I'll be moving to plant so early ?? I'm shocked) Hmm.. MTBE sir..@ Kuantan..
Boss: So, how is it going now?
Me: I'm not decide it yet sir. I need to cop-up with day-2-day work here first.
Boss: Ouh..oK then..
Me: I don't want work at here haven't finish, then suddenly I go there..
Boss: oK..let me know if anything..
Me: Thank you sir..

Am I moving to PLANT ??

Tuesday, August 25, 2009

[hOwt GuRL]

:: Tribute To Waty ::

Hye guys !! long time never update ... pergh ... As you all are aware, for those who have ME in THEIR friend list in the FACEBOOK, hopefully you noticed that "HOWT GURL" ... ha ha ha ... not much actually ... the HOWT GURL is SITI NURWATY ENDAH ... howt ke ?? kah kah kah ... sape lak nih kan ?? die nih coursemate kat UTP ... in fact satu TAMAN PERUMAHAN kat ANDALAS ... nape ttbe tulis pasal die ?? sbb aku jumpe die BERNIAGA ROTI JOHN kat bazar Ramadhan ... nicely done waty ... this what we suppose to "CONTOHI" ... this post specially for you ... ha ha ha ... tribute to Waty ... you move one step ahead ... Good Luck ~~

Sunday, August 23, 2009

[FiNaLe]

:: FINAL UPDATE of 9th UTP CONVOCATION CEREMONY ::

video
~First ex-Student to be on stage in the afternoon session~

~with Tan Sri Hasan Merican~

~After receiving scroll from Tan Sri Hassan Merican~

~I've graduated FINALLY with this SCROLL~

Saturday, August 22, 2009

[mUsaFiR]

:: MuSafiR ::

1st day puasa dah MUSAFIR ?? biar tol ko nih Jamel ?? kah kah kah ... nape ?? tak caye ?? ho ho ho ... itulah hakikat nye .. seawal jam 8 pagi dh keluar rumah .. pergh .. terigt lak zaman zaman JAHILIAH dlu .. kol 8 keluar rumah gerak ke subang .. skang dah MODEN .. dah tak buat keje keje tu lagi dah .. so nape kuar begitu awal ??

kol 8 dah terpacak depan rumah Shahreel .. kol 820 pagi dah tertunggu tunggu kat TOL SEAFIELD .. jeng jeng jeng .. tgu KN ler .. tp die tetap sampai kol 9 gak .. sadis tol .. sape KN nih ?? KN nih aku nye skull mate dlu kat KEDAH .. then kiteorg jadi satu UNI mate .. nk dijadikan cite kteorg nih coursemate la plak .. skang nih pon keje kat company same .. siap satu division lagi (division tu agak besar la gak) .. yg tak leh tahan nye, satu department lak .. just lain section .. would we be a soul mate ?? NO NO NO NO ... ha ha ha

so nape tgu die ?? still tak menjawab lagi .. bengong laa .. jawapan die, ringkas jek .. gi ke Perak .. KLANG-USJ-UTP-IPOH-GOPENG-PUTRAJAYA-KLANG .. simple kan .. menyudah kan segala tugas yg belum disudahkan .. and fyi, sebab KPI kteorg kene balik umah sebelum waktu berbuke, rekod peribadi aku setakat nih lah .. USJ-Gopeng dlm sejam setengah .. lantas dimarahi si Lukas .. sorri bro .. ko nye lagi pelesit ..

p/s: gambar tade nk update ler ... nk simpan utk next posting .. walaupun gitu, kteorg still puasa .. adios~~

Friday, August 21, 2009

[pUasA ke?]

:: Puasa ke TIDAK ?? ::

1st Ramadhan .. sayu je .. tp gembira dpt bertemu kembali .. sebelum terlupa, selamat menyambut Ramadhan kali ini .. moga lebih diberkati .. 3 hours journey KL to Klang mmg exhausted .. walupun target nk sampai Klang b4 Isyak, aduh .. gagal jugak .. erm .. hmmm .. disebabkan jammed teruk dari KL, batery phone aku dari full leh tgl separuh just sbb main sms dalam keter .. urghhh! .. somehow, it is a great lesson .. otw pulang, singgah di UiTM Shah Alam .. pissed off gile sebut universiti nih .. nape ?? ntah .. ade la .. so what ?? terkagum sebentar dgn library die .. walupun aku super kagum dgn library UTP .. what else to do ?? tido la .. ngantuk .. ngantuk .. ngantuk .. to my friend yg otw balik umah lps outstation tu .. be careful .. ouhs .. yaks !!

Thursday, August 20, 2009

[pHonE]

:: PhoNe ::

uRghh !! tader idea nak update ape .. so, aku amik ape yg ade je la ek .. gmbar bawah nih sume ialah hasil dari gmbar amik through phone .. actually bnyk lagi gambar gambar pelik .. tp tu sume memory .. so, amik gambar tak pelik jek oK !! ade idea nnt aku update lain ..

~~oFFice & oFFice-Mates~~
[1]--workstation
[2]--officemates @ tHe Westin
[3]--KLCC
[4]--workstation
[5]--urgh!!workstation
~~pRe-Convo~~
[6]--hujan @ UTP
[7]--sizzilling @ JJ Ipoh
[8]--shopping
[9]--sizzilling @ JJ Ipoh
[10]--v3 @ UTP

~~Meeting @ Dayabumi~~
[11]--hujan
[12]--risk management training
[13]--kantoi candid meeting
[14]--risk management training
[15]--seriously meeting

Tuesday, August 18, 2009

[gRaduaTed]

:: Ninth Convocation ::


Universiti Teknologi PETRONAS
Ninth Convocation Ceremony
16 August 2009
B Eng (HONS) Electrical & Electronic Engineering


Saturday, August 15, 2009

[dAy 2.1]

:: Day 2 @ UTP part 1 ::

actually bnyk bende aku nk cite utk 2nd day @ UTP nih ... dari tuhan aku datang dari tuhan juga aku pohon keampunan jika kekurangan aku menyebabkan org lain terseksa ...
tp aku post yg nih saje sbb, mood aku gile gile jatuh lepas aku dpt sms yg ini ...

"bgslah. if ko pkir mcm tu. aku pun smlm masa tnjk sms xckp bnyk sb dia ckp dia xksh dh psl ko+xnk dgr pape. Aku pun xleh nk ckp pape sb ko gak yg kata xpyh tlg."

direct Quote tu aku hamek ... satu je aku REQUEST !!!

"JUSTIFICATION behind the STATEMENT"

Friday, August 14, 2009

[dAy 1]

:: Day 1 @ UTP ::

Jam laptop pukul 5:10 petang .. aku baru selesai mengambil jubah konvo aku .. alhamdullilah semua sudah selesai .. aku hanya akan menunggu family aku dtg pada esok harinya .. semalam selepas kerja aku terus gerak ke UTP .. singgah di R&R Sungai Buloh utk mengalas perut yg kosong ini kerana aku perlu ambil ubat aku .. aku amat takut utk drive malam semalam dgn keadaan aku cmtu .. syukur, rakan rakan konvoi membantu dgn care membawa 'amat perlahan' .. kami singgah sebentar di Kuala Kubu Baru utk mengambil seorg rakan yg baru terlibat dgn kemalangan .. seperti biasa, rakan rakan yg tolong rakan rakan .. bkn la rakan rakan yg menghancurkan rakan rakan .. aku tiba di UTP pada pukul 2 pagi .. hmmm .. dgn menumpang di bilik junior sekolah aku dlu, aku dpt lah tdo walupun kurang nyenyak .. terima kasih doktor .. pada paginya, aku ingin menyelesaikan segala masalah jubah, peribadi etc .. seperti biasa tak dpt diselesaikan .. aku tgu petang utk langsaikan segalanya kerana aku menuggu Gaban utk dtg terlebih dahulu .. ini adalah konvo aku yg pertama utk degree aku .. sepatutnya aku kena gembira .. tp, tuhan menduga kita tidak kira tempat dan ketika .. kite kena sabar & redha .. terpulang kepada individu tersebut .. petang ini juga, seperti biasa Hujan & Konvo UTP tidak dpt dipisahkan .. sekarang pn tgh hujan ibarat menangisi masalah aku .. ia ibarat air mataku yg menangis kerana inginkan masalah aku selesai segera .. sayu & pilu .. tp, kite sebagai hamba-Nya, kene redha & tabah .. malulah aku kerana bile susah baru hendak ingatkan-Nya .. malu sungguh aku .. aku amat malu .. tp, jika itu yg memberikan aku ketenangan, tidak ade sebab utk aku malu .. aku harap, inspirasi ini akan kekal ..

"Ya Allah, aku minta perlindungan dari-Mu ... kurniakan lah kesejahteraaan kepada diriku .. keluargaku .. & .. rakan rakan ku .. lindungilah aku & mereka .."

Thursday, August 13, 2009

[LoSeR]

:: L O S E R ::

Where am I now ?? currently at R&R Sungai Buloh waiting for friends to come here ... KONVOI ke UTP ... I'm so depressed !! really depressed !! I thougt it was over ... but yet, the pain still getting deeper and deeper ... I was trying to comfort myself ... but the uncertainty & clueless makes me feel bad ... what is the meaning of brotherhood if this what he is showing to me ... i'm clueless ... due to that, I've to see a doctor today ... yeah ... once again ... but, this time, I got some medicine as a token of appreciation to me instead of advices ... Yeah !! It's so true I'm depressed ... I don't know to whom I should share to ... of course to my Blog ... sometime, the tears is dropping but what else can I do ?? I'm trying my best ... I'd done my parts ... but yet, no co-operation was given to me from other side ... I'm trying to be as soft hearten as I could, but no sign of improvement were shown ... thus, i got my medicine ... it just helping me to have a good night sleep ... after all, for this week, I always been awake in the middle of the night ... I just can't stand it anymore ... YES !! it's so true ... don't expect more ... but expect the unexpected ... now, i get the unexpected ... I build up my mood from past 3 weeks ago for my convocation, but it's ruined just like that ... for the very special event in my life, it ruined just like that ... I'm so depressed ... with 2 days left ... how am I building the mood of convocation ... too weird to talk at the moment ... but, I will do the most unpredictable talking when I can't stand it anymore ... NO NO ... pls pls pls ... I'm getting worst ... seriously worst ... I'm like a LOSER ... LOSER to myself ... LOSER for the one who giving hope ... LOSER to my demand ... LOSER as most of it is ...


Wednesday, August 12, 2009

[VeLLu]

:: VeLLu ::
yeahhh !! (dgn nada tak best & tade mood) ... convo ku ahad nih ... erm ... esk last day keje ... Jumaat cuti ... Isnin keje balik sbb ade event kat Dayabumi ... convo aku ... aku harap sangat si DOT DOT DOT ( ... ) dtg convo aku ... DOT DOT DOT ( ... ) a.k.a VELLU ... gurau k ... kalau tak dpt dtg pon, taper la ... nk wat cmne kan ... maybe ade hal hal masing masing ... tu jek nk gitau ... hmmmm ... kalo datang pn, sure aku jemput ... dont worry ... esk malam grk ke UTP ... wish me luck k ... aku akan drive sorg jek esk ... so, balik nnt pon sorg sorg gak lah ... VELLU kalo dtg, gitau lah ...

Tuesday, August 11, 2009

[GoLd]

:: The True Color ::

today is a new day ... once again ... a very dull but interesting day ... early in the morning, my boss called me to get an updates on what had happened for the last week ... hmmm ... actually, everything is in my laptop ... Ouchhh !! ... but, with confident level I had this morning, suddenly "dgn selambe" I can answer correctly without referring to my "note book" ... why it is so happens ??

"Aku di BRAIN WASH" & "I have to STOP arguing"

Thank you to the brain washer ... actually, it related to the case I wrote before ... let make it as a history ... we move with a more happier posting ... if you want to ask about my feeling, obviously I'm not 100% recover from my past ... so, what I'd done during working hours beside doing my daily works that getting more and more and more endlessly ... however, I think, I manage to get it done accordingly ... thanks to God ... actually I still have an headache ... I think it get worst day by day ... I need to go to doctor after this I guess ... (I'm sure it not related to my case but somehow it affect but not much ... 3% only kot)

What is the next step ?? "FACEBOOK" ... To maintain and sustain my performance & mood at work, I believe FACEBOOK & WORKS are meant to be together ... they should be paired together to ensure you at your best level of your work ... I managed to complete 1 Quiz which I believe my office mate (in fact she seated behind me) also took the same Quiz ... The Quiz is "The Real True Colors" and I obtained "GOLD" as the result ...

Description: GOLD

Values:
Loyalty

Perfection
Honesty


Joys:
Time for Family
Home
Order

Strengths:
Organized
Consistent
Dependable

Needs:
Stability
Orangization
Appreciation

Frustrations:
Lack of control
Disloyalty
Inconsistency

At work you provide stability and can maintain organization. Your ability to handle details and to work hard make you the backbone of many organizations. You believe that work comes before play, even if you must work overtime to complete the job. In love you are serious and tend to have traditional, conservative views of both love and marriage. You want a mate who can work along with you, building a secure, predictable life together. You demonstrate love and affection through the practical things you do for your loved ones. In childhood you wanted to follow the rules and regulations of the school. You understood and respected authority and was comfortable with academic routine. You were the easiest of all types of children to adapt to the educational system.

My Opinion:

"I believe 80% of them is TRUE"

Monday, August 10, 2009

[tRageDy]

:: Tragedi 8 Ogos hingga lah ..... ::

Erm ... aku amat stress ... tp, kali nih stress die lain macam skit ... kalo dlu aku stress, aku akan makan amat banyak utk reduce stress aku ... tp, kali nih ia nye jelas amat berbeza ... kejadian yg menimpa aku amat memeritkan aku ... aku seolah olah tidak faham akan ape terjadi ... aku cube utk menjadi yg terbaik dan cube utk memuaskan semua org walaupun pada hakikatnya aku amat merana di dalam ... kebiasaannya, bile aku merana di dalam, aku jarang luahkan dari segi luaran aku ... tp, kali ini, aku telah luahkan ke sifat luaran aku ... ini bermakna, aku tidak mampu menahan derita dalaman aku ... jika dikaji sejarah lama, sudah pasti ia bersangkut paut ... itu yg membuat aku tak mampu menahan ... tp, aku tak salahkan sesiapa dan tidak ingin menuding jari pada sesiapa ... mungkin aku amat complicated ... mungkin juga superbly complicated ... tp, aku yakin ape terjadi pasti ade sebabnye ... cuma, aku tak mampu nk mencari dan menjelaskan nye seorg diri ...

disebabkan itu jugak, kepala aku amat sakit ... aku tau, org yg terlibat sama juga penat dan letih memikirkan nye ... sbb, aku cube berada di tempat nye ... bile difikirkan kembali, situasi nye lebih kurang same ... disebabkan kepala aku amat sakit, aku hilang selera makan ... buktinya, aku tidak pernah skip breakfast especially breakfast di rumah sendiri ... tp, pagi itu pada hari Ahad, aku hanya mengambil separuh bungkus nasi lemak ... kemudian aku amik 2 biji panadol ... kepala aku amat sakit, sbb aku tidak dapat tidur pada malamnya itu sbb terlalu memikirkan ...

aku cuba juga utk tidur pada siangnya setelah memakan ubat yg tak seberapa itu ... namun gagal ... sehinggalah ke lewat petang, perutku masih belum terisi ... aku terus pulang ke Kampung Baru ... aku kene gerak sebelum malam ... sebab kepala aku amat sakit, dan aku tak boleh drive malam malam dlm keadaan mcm itu ... menjadi rekod pemanduan aku jugak ... lebih kurang 6 hon aku terima sepanjang perjalanan aku ke Kampung Baru dari Klang ... hmmm ... alhamdullilah tak jadi ape ape dlm perjalanan ...

sesampai aku di kampung baru, aku mencari panadol aku ... aku mencapai 3 biji, dan aku makan kesemuanya, dan aku terus utk tidur ... tp aku gagal ... aku tidak mengisi perut ku yang lapar kerana aku tidak selera utk makan ... walaupun aku dh makan panadol, kepala aku masih sakit dan aku tidak dapat tidur malam ... aku tidur pon On Off On Off sehinggakan Shahreel pon boleh terjaga pada jam 4.30 pagi ...

keesokkan hari nya, aku meminta pertolongan Shahreel utk menghantar aku ke tempat kerja ... ini pertama kali aku pergi ke tempat kerja dihantar oleh org ... sebab kepala aku amat sakit dgn kurang tido, dan memikirkan bermacam macam ... hmmm ... hati ku masih tidak tenang ... aku cuba utk menghubungi org itu dengan pelbagai cara ... gagal lagi ... demi utk melakukan kerja aku, aku amik lagi 2 bijik panadol yg menjadikan jumlahnya sebanyak 7 biji dalam masa kurang 24 jam ... org itu pernah berpesan kat aku, jgn amik panadol banyak banyak ... tak elok ... aku igt pesanan itu ... sebab itu aku hanya mengambil sampai 7 biji ... maximum panadol tak silap aku 2 biji dalam tempoh 6 jam ... jadi secara nisbah, 7 biji oK lagi .. tp itulah jumlah paling bnyk aku pernah amik ...

selang berikutnya, akhirnya sms aku dibalas ... tp, aku akur, die masih marahkan aku ... tapi, aku tak tahu di mana silap nya ... mungkin aku tidak memahami dia ... mungkin salah aku ... tp, alhamdullilah kerana sekurang kurang nya aku tahu die masih selamat ... mmg sifat aku suka bertanya ... walaupun aku tahu die tidak suke, tp kerana ini sifat semula jadi aku, yg mahukan perincian, sekali lagi, sbb aku risaukan die, aku courios nk tau , aku call sehinggalah aku tersentak dgn sms die yang amat menyentap jantung aku ... pada ketika itu, aku sedang dlm perjalanan menunggu teksi utk ke The Westin Bukit Bintang ... aku terus berpatah balik, tgu di surau KLCC tingkat 2T ... memikirkan apekah salah aku sehingga diperlaku sedemekian ...

mungkin memang salah aku ... mmg aku tak sedar ... tp, tolonglah tunjukkan kepada aku apekah salah aku utk aku perbaiki diri ini ... mungkin die bermasalah, kehadiran aku hanya menambah masalah nya ... banyak kemungkinan yg aku tak mampu rungkai kan seorg diri ... sesungguhnya, aku amat takut ... takut yg amat sangat ... bnyk sangat yg aku takutkan ... paling aku takut ialah aku takut akan kehilangan ... aku tidak mahu menyalahkan dia sebab aku dapat rasekan die ade sebab sendiri berbuat demikian ... aku cuma mengharapkan yg terabaik ... mmg org ckp patah tumbuh hilang berganti ... tp adekah yg tumbuh itu sama seperti yg hilang itu ???

Sunday, August 9, 2009

[hah hah hah]

:: Episode 1.1 ::

It is tiring to get into new relationships after every few years. Every relationship demands lot of work and understanding. It needs lot of adjustments. Relationships cannot be easily established, but they get broken easily. The results are disastrous for both the partners.

How to have longer lasting relationships?

That question needs to be addressed and answers found.

Let us think about that.

Saturday, August 8, 2009

[rOuGh]

:: RouGh Day ::

What have I done ??
Friday - I'm on MC
What to do during Friday ??
haish~
Saturday (up till now)
Morning Futsal with old FRIENDS ..
that's it
what had happened
it's gonna be a very mysterious act
ermm
hard to believe but the tears always there
hard to tell but the truth in front you
hard to commit but you had committed
it's just hard
Don't understand ??
Me neither ...
That's why it's hard !!

Friday, August 7, 2009

[fRidaY mOrnIng]

:: Personality Development ::


Don’t compare yourself with anyone in this world,

If you compare, you are insulting yourself.


No one will manufacture a lock without a key,

Similarly God won’t give problems without solutions.


Life laughs at you when you are unhappy,

Life smiles at you when you are happy,

Life salutes you when you make others happy.


Every successful person has a painful story,

Every painful story has a successful ending,

Accept the pain and get ready for success.


Easy is to judge the mistakes of others,

Difficult is to recognize our own mistakes,

It is easier to protect you feet with slippers,

Than to cover the earth with carpet.


No one can go back and change a bad beginning,

But anyone can start now and create a successful ending.


If a problem can be solved,

No need to worry about it,

If a problem cannot be solved,

What is the use of worrying?


If you miss the opportunity,

Don’t fill the eyes with tears,

It will hide another opportunity,

That waiting in front of you.


“Changing the face” can change nothing,

But “Facing the change” can change everything.


Don’t complain about others,

Change yourself if you want peace.


Mistakes are painful when they happen,

But year’s later collection of mistakes is called experience,

Which leads to success.


Be bold when you lose,

And be calm when you win.


Heated gold becomes ornament,

Beaten coopers becomes wires,

Depleted stone becomes statue.


So, the more pain you get in,

Your life becomes more valuable.

More in here ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...